Friday, 7 February 2014

Cara Makan Omega Guard Shaklee Untuk Kanak-Kanak

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Hari ini saya nak cerita pasal Omega Guard Shaklee. Waktu kecik-kecik dulu, pernah tengok iklan seorang lelaki membawa seekor ikan besar kat belakangnya tak? haa..mesti tau kan, itu iklan Scott Emulsion. Scott Emulsion tu ada dua jenis, satu warna putih, lagi satu warna oren. Yang warna oren tu sedap la..sebab rasa oren kan..tapi kalau yang nak aslinya, ambil yang putih tu..tapi bau nya .....kena tahan la ye..Ada kanak-kanak memang tak lalu makan yang warna putih tu..tetapi yang warna putih tu pun yang bagusnya.

Tetapi saya pernah terbaca satu artikel yang mengatakan Cod Liver Oil sebenarnya tidak bagus kerana ianya diambil dari hati ikan. Kita sendiri memang tidak digalakkan makan organ dalaman..apatah lagi untuk diberi kepada anak-anak kita.

Bukan itu sahaja, MINYAK IKAN DARI HATI IKAN TIDAK BAGUS kerana kandungan vitamin A yang tinggi dalam minyak ikan kod mungkin toksik terhadap kanak-kanak. Kanak-kanak pada peringkat ini memerlukan nutrien bagi perkembangan otak dan mata yang optimum, tetapi kandungan DHA dalam minyak ikan kod tidak mencukupi.
sumber: http://pama.karangkraf.com/s-j/minyak-ikan-kod-1.90687



Jadi, apa solutionnya. Boleh la ambil Omega Guard Shaklee. Omega-3 sememangnya sangat bagus untuk kanak-kanak terutamanya apabila musim sejuk/hujan..Lagi-lagi hujung tahun ini memang musim tengkujuh kan.. Omega-3 boleh membantu untuk meningkatkan sistem imun dalam kanak-kanak. Anak-anak yang sering terkena batuk, selsema ataupun asma memang digalakkan mengambil Omega-3 ini.

Kenapa pilih Omega Guard Shaklee?

Omega Guard Shaklee ialah minyak ikan terbaik dunia yang menggunakan penyulingan molekul 3 peringkat yang tersangat eksklusif di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya. Sebab itu ia di gelar "minyak ikan terbaik di dunia".


Apakah KELEBIHAN Omega Guard kepada anak-anak kita?
  1. Meningkatkan sistem imun & paru2 yang sihat - sgt sesuai jika anak anda sering selsema, demam & cerewet dalam pemakanan.
  2. Kenapa Shaklee OmegaGuard? kerana Shaklee OmegaGuard diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. OmegaGuard adalah 3x lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.
  3. OmegaGuard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanafaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum dan bahan kimia industri yang sangat toksik yang terdapat dalam kebanyakan jenis lain.
  4. Kenapa Shaklee OmegaGuard? kerana kandungan EPA dan DHA  dalam Shaklee OmegaGuard adalah lebih tinggi. Anda boleh tengok perbezaan Shaklee OmegaGuard dengan brand lain.
  5. Perbezaan ini di buat supaya kita tahu memilih yang mana yang terbaik untuk anak2 kita dan diri kita sendiri.
  6. Membantu perkembangan otak & memori anak-anak - kerana kandungan DHA & EPA. sebiji Omega Giard Shaklee mampu membekalkan 905mg asid lemak Omega-3 EPA & DHA.
  7. Bagus untuk kulit kerana kandungan Omega-3. Sngat sesuai buat kanak-kanak masalah eczema.
  8. Membantu mengurangkan tekanan - sesuai budak kanak-kanak hiperaktif & penyakit schizophrenia (sakit otak or mental yang teruk)
  9. Mengawal paras kolestrol so anak-anak tidak lah obes nanti.
Cara pemberian Omega Guard Kepada Anak-Anak

Omega Guard Shaklee di datangkan dalam bentuk softgel. Bila masuk ke dalam mulut ia akan cair. Insyallah tiada masalah tercekik.
  • Bagi anak-anak kecil yang masih belum pandai mengunyah, ibu/bapa boleh lah cucuk lubang ataupun potong dua Omega tersebut dan picitkan / letak di sudu kemudia  suap ke dalam mulut mereka.
  • Jika mereka sudah pandai mengunyah,  berikan sahaja sebiji kepada mereka..Namun begitu pengawasan ibubapa amat di perlukan.
  • Jika mereka tidak lalu makan begitu sahaja, boleh picitkan Omega Guard tu, campur ke dalam bubur/susu atau makanan mereka..
 Jika sebotol boleh bertahan untuk 3 bulan bagi seorang anak. 


Sumber Dari : Normelah

*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...