Friday, 21 February 2014

Tazkirah - Gempar!! Cium Kemaluan Isteri, Tidak Berbau Syurga

Bersambung al-kisah hikayat kedai kopi dengan satu kisah ceramah di satu masjid sebuah kampung.... Maka diceritakan la si ustad itu berkenaan sesape yang mencium kemaluan isteri atau suami... maka dia tidak akan berbau syurga.... Maka ramailah yang berbisik-bisik seperti tidak bersetuju dan gundah gulana..... Tapi takut hendak bertanya sebab takut diejek... Maka terbawa-bawa lah al-kisah cium kemaluan isteri ke kedai kopi.....Kebetulan lepas bagi ceramah si ustad singgah la sekejap ke kedai kopi nak pekena Tongkat Ali Cafe....




Lepas Ustad dah order air kopinya... dan duduk sambil membelek-belek surat khabar free.... Datangla seorang anak muda berjanggut ala kambing jantan bernama Harun... 



Harun: Assalamualaikum ustad... boleh saya duduk sebelah ustad? Ke ada empunya?



Ustad: Waalaikumussalam..... Boleh ajer.... silalah duduk... jangan malu-malu... Ehh...orderla kopi ke pape ke.... Tapi bayar sendiri yer..he he..



Harun: Takpe ustad.... saya cuma nak bertanya nie ustad.... pasal ceramah tadi... Ada kemusykilan la ustad...



Ustad: Ermm... ada ape yer... boleh boleh... silalah bertanya... short dan simple yer...



Harun: Hamboi... he he... gini ustad.... pasal cium kemaluan isteri tak berbau syurga.... Kenapa ye ustad? Saya pernah dengar ada seorang ustad tu cakap, cium kemaluan isteri tu takpe.... harus... sebab suami isteri boleh jer...jangan orang lain sudah ler selain suami isteri... Kenapa boleh sampai tak berbau syurga pulak ustad? Berdosa besar ke? Haah? Jawab ustad...jawab!



Ustad: Shhhhhh..... kuat bebeno suaranya.... slow la sikit... tau la tak puas hati... he he....



Harun: Oh... terover... sorry Ustad... takde la... sebab nie first time saya dengar ceramah cakap gitu...Masa kursus kahwin takde pulak bagitau tak boleh...



Ustad: Rilek.....rilek brader brader rilek... [sambil nyanyi lagu Rilek brader] Ermm...... panjang nak citer nie...



Harun: Pendekkan... Short and simple..



Ustad: Balas nampak..... Hmm...Tak sabo-sabo.... 



Harun: Ye la..... saya musykil nie ustad.... musykil...



Ustad: Macam nie..... ustad tak cakap pun tak boleh.... tak cakap pun berdosa..... tapi ustad cuma cakap cium kemaluan isteri tu tak bau syurga....



Harun: Tak berbau syurga tu maknanya tak masuk syurga la kan?? Berdosa la tu..... Ustad... saya dah pening dah nie...



Ustad: Hek eleh awak nie.... beriya sangat nie kenape? selalu buat ek... he he... Gini..... memang la cium kemaluan tak bau syurga.... masa cium tu bau ape? Cuba cakap?



Harun: Errr....ermmm.....err.....ooOOOOOoooooo..... heh...heh..... 



Ustad: Faham? [sambil hirup kopi]



Harun: Fahaaaam ustad... thehehe..... Asal tak cakap awai-awai..... Boleh salah faham nie..Aiyoo..



Ustad: Dah masa ceramah takde pulak yang tanya... ingat faham... pelik jugak tadi... asal semua senyap... lawak tak sampai ke haper... Rupanya salah faham... Haduh...



Satu kedai kopi gelakkan Harun.... Padahal kebanyakan dalam kedai tu semuanya salah faham jugak! Nasib baik ada Harun....hihihi

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...