Friday, 28 February 2014

25 Rahsia Untuk Hidup Lebih Lama Yang Anda Perlu Tahu


Manusia dari dulu lagi takut akan menjadi tua. Bukannya apa, bila badan ini dimamah usia, banyak kerja-kerja dan segala hal kita kurang menjadi produktif. Namun 25 tips ini secara literalnya akan menambah usia anda. 

Sesetengah tips ini bukanlah dari segi saintifik namun jika ianya satu tabiat yang menyihatkan apa salahnya kita ikut. Bagi kami tips ini sangat berguna. Di antara tips ini, kita hendaklah memakan madu, ini merupakan sunnah nabi s.a.w. 

Selamat beramal!

13 Perkara Yang Perlu Dijaga Oleh Wanita


13 Perkara Yang Perlu Dijaga Oleh Wanita

1. Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening.(Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

Respon Duta Dan Pengedar Double Stemcell Mengenai Dakwaan Penipuan


Sebelum ini saya pernah mengeluarkan sebuah petikan artikel tentang pendedahan seorang pakar tentang tentang produk Double Stemcell (Klik Di Sini). Kini Duta dan Pengedar produk tersebut telah memberikan respon. 

So terpulang pada pembaca membuat penilaian...




Felixia Yeap: Apakah Anda Gembira Kalau Saya Tanggalkan Tudung?


Bekas model, Felixia Yeap mempersoalkan kenapa masih terdapat segelintir masyarakat yang dengki dan sakit hati dengan tindakannya menutup aurat.

Padahal ujarnya, beliau hanya menutup aurat sepertimana kebanyakan Muslimah sejati yang lain, tanpa mempunyai niat yang tidak baik.

"Kepada yang dengki atau benci sangat bila saya bertudung dan bertekad untuk menutup aurat seperti seorang Muslimah tanpa niat lain selain daripada mahu menutup aurat saya...

"...adakah anda akan rasa lebih gembira kalau saya tanggalkan tudung saya dan berpakaian seperti dahulu?

"Pernah tak memikirkan perasaan seseorang wanita yang disuruh tanggalkan bajunya atau hijabnya? Ianya tiada berbeza daripada mencabuli kehormatannya.

"Begitu kejam sekali nak buat pada saya? Apa salah saya?," katanya yang dipetik menerusi lama Facebooknya, semalam.

Makan Vitamin Tidak Memberi Kesan? Amalkan Tips ini.



Besarlah harapan kita lepas makan vitamin supaya mendapat hasil/kesan yang kita nak. Makan set kurus jadi kurus, makan set sendi, lutut dan sendi jadi baik, Makan vitalea dan vitamin c terus jadi cergas. Tapi tak semua orang dapat kesan yang baik. Ada yang makan, tapi tak berkesan pun. Sebelum makan dan selepas makan, sama je.

Saya yakin ramai yang tahu berkat istiqamah…berkat istiqamah [ amalan yang dilakukan secara sedikit tetapi berterusan] even dalam mendapatkan kesan hasil dari pengambilan supplement, kita disarankan makan secara konsisten selama 3 bulan untuk benar-benar mendapatkan keserasian ditambah sel kita hidup antara 90-120 hari.

Ada segelintir kumpulan pengamal vitamin yang merasakan tidak mendapat apa-apa manfaat dari pengambilan vitamin atau supplement mereka disebabkan oleh beberapa faktor :

3 Jenis Anemia Yang Ramai Ibu Hamil Tidak Tahu

Anemia terjadi apabila darah kita tidak cukup sel darah merah untuk bawa oksiden ke tisu badan kita. Ibu hamil juga berisiko untuk dapat anemia.

Semasa hamil, badan kita hasilkan lebih darah untuk bantu perkembangan bayi dalam kandungan. Apa yang bantu ibu hamil untuk hasilkan lebih darah? pastinya nutrien penting dalam pemakanan termasuk zat besi dan nutrien lain. Jika ibu hamil tidak dapat zat-zat itu, maka badan tidak dapat hasilkan darah yang lebih.

Jangan takut jika anda hamil dan mempunyai anemia. Anemia sederhana adalah normal. Namun begitu, ibu hamil berisiko menghadapi anemia yang lebih teruk jika kekurangan zat besi dan nutrien lain.

Anemia akan menyebabkan ibu hamil mudah penat dan lemah. Jika ia tidak diatasi segera, ia mampu menyebabkan komplikasi lebih teruk seperti kelahiran bayi pra-matang.


Terdapat 3 Jenis Anemia Ketika Hamil


  1. Anemia kekurangan Zat Besi
  2. Anemia kekurangan Folate
  3. Anemia kekurangan Vitamin B12





FAQ Tentang Healing Crisis / Krisis Penyembuhan dalam Shaklee


Ramai yang mengalami kesan yang lebih teruk lepas makan Shaklee. Ada yang sakit kepala, ada yang sakit lutut, ada yang demam dan macam-macam lagi. Beberapa kes yang saya sering dengar adalah:

  • Sakit kepala lepas makan alfalfa
  • lutut makin sakit lepas makan AJHT
  • Period tak stabil lepas makan GLA
  • Sengal-sengal badan lepas makan Ostematrix

Ramai mengadu bertambah sakit, kenapa makin sakit padahal makan supplemen nak jadi lebih sihat?

Haaaa.
Itu namanya Healing Crisis atau Krisis Penyembuhan.

Healing Crisis: 16 Kesan Penyembuhan Lepas Makan Shaklee

Setiap kali saya consult rakan-rakan yang makan Shaklee, saya pasti ingatkan kesan selepas makan suplemen dalam Shaklee. Pastinya semua orang ingin dapatkan kesan yang baik. Tetapi ada juga yang makan Shaklee tetapi dapat kesan yang tidak seperti diinginkan. Makin sakit lagi adalah..


Itu adalah kesan penyembuhan (Healing Crisis)
Nak tahu apa itu Healing Crisis, Kenapa terjadi, berapa lama ia berlaku, Sila klik link ini:

--> FAQ tentang Healing Crisis

Saya senaraikan 11 Kesan Penyembuhan dan Petandanya untuk Rujukan.

Kesan Penyembuhan #1: Sakit Kepala Yang Melampau
Penyebab/Petanda: Badan mempunyai tekanan darah tinggi, Berlaku proses Menyahtoksin

Tips Merangsang Metabolisma Badan

Kadang kita hairan melihat seseorang yang kuat makan tapi badanya tetap kurus dan maintain jer. Bila kita tanya, dia kata mungkin kadar metabolisma badan dia tinggi. Bagaimana nak tingkatkan kadar metabolisma badan? Disini disenaraikan beberapa cara untuk meningkatkan metabolisme badan anda. 
 


1- Jangan Berlapar
Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar 'muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasaanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi.

9 Ciri-Ciri Wanita Idaman Lelaki



1. Berpegang Kepada Agama

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah Islam.

Lagi Pengakuan Sebenar Anak perempuan Pasangan Malaysia Di Sweden

HM difahamkan bahawa anak perempuan pasangan Malaysia di Sweden, Aishah, 14 mengakui bahawa dia berasa terasing daripada ibu bapanya dan sering memikirkan ibu saudaranya sebagai ibu kandungnya yang sebenar.

Aishah, 14, (kiri) dan Ammar bersalam dengan ibu saudara mereka Norshalena Norshal (kanan) ketika hari pertama memulakan sesi persekolahan di Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Kala di Kota Baharu.- fotoBERNAMA
"Saya rapat dengan adik-beradik perempuan ibu saya, saya rasa mereka seperti ibu saya yang sebenar. Saya tidak berasa dekat dengan ibu sebenar saya," kata Aishah melalui Mstar Online.

10 Mitos Tentang Kesuburan Yang Perlu Anda Tahu

Dalam usaha anda untuk memahami tentang kesuburan wanita atau lelaki. Anda perlu bijak untuk memisahkan yang mana satu mitos dan yang makna pula fakta sebenarnya. Lazimnya, ramai yang tidak tahu tentang 10 Mitos Tentang Kesuburan ini. Informasi yang tepat tentang kesuburan akan membantu mempertingkat peluang bagi pasangan suami isteri yang berusaha untuk menimang cahayamata. Justeru, coretan kali ini memaparkan 10 perkara yang perlu lelaki dan wanita tahu tentang kesuburan.


Adakah ianya mitos atau fakta?

TripletsBlog 5 10 Mitos Tentang Kesuburan Yang Perlu Anda Tahu

Maksimumkan Peluang Anda Untuk Hamil.



Mengikut statistiknya, apabila satu pasangan suami dan isteri membuat percubaan untuk memperolehi zuriat, apabila berlakunya persetubuhan intim antara suami dan isteri tersebut tanpa sebarang perlindungan yang boleh menghindarkan kehamilan seperti kondom, hakikatnya hanya 20 peratus sahaja peluang untuk sang isteri mengandung. Manakala, bagi wanita yang berusia dalam linkungan 40-an, peratusan peluang untuk hamil tersebut berkurangan daripada 20 peratus kepada 5 peratus sahaja. Inilah yang kelaziman yan terjadi apabila setiap pasangan yang sudah berumahtangga mencuba dan terus mencuba dalam tempoh masa tertentu tapi masih lagi belum dikurniakan rezeki untuk memperolehi cahayamata. Mula terdetik kebimbangan dalam diri masing-masing apakah diri sendiri atau pasangan mempunyai masalah kesuburan?

KESUBURAN Maksimumkan Peluang Anda Untuk Hamil.

 

Merancang Masa Yang Terbaik Dan Tepat Untuk Hamil




Bagaimana kita boleh meningkatkan peluang kita untuk hamil?
Jawapannya ialah merancang masa yang terbaik dan tepat untuk melakukan hubungan intim suami isteri mengikut waktu paling subur isteri.
 
Anda mungkin tahu bahawa masa yang terbaik untuk hamil adalah semasa “tetingkap subur” iaitu dalam tempoh sela masa 6 hari yang berakhir pada hari ovulasi. Tetapi bagi sesetengah pasangan, keperluan untuk menjadualkan hubungan suami isteri mengikut hari atau masa tertentu lazimnya menambahkan tekanan kepada mereka. 

Di samping itu, meramalkan dengan tepat waktu ovulasi juga adalah boleh menjadi suatu cabaran yang hebat. Terdapat satu pendekatan yang lebih santai yang boleh diambil bagi meningkatkan peluang anda untuk mengandung. Anda hanya meningkatkan kekerapan melakukan hubungan seks bersama pasangan bermula tidak lama selepas tamat tempoh haid sang isteri dengan syarat pasangan wanita mempunyai kitaran haid normal.

waktu+ovulasi Merancang Masa Yang Terbaik Dan Tepat Untuk Hamil

10 Surah Al-Qur'an Yang Dapat Menghalang Dari Ujian Besar ALLAH SWT






1. Surah Al-Fatihah dapat memadamkan kemurkaan Allah SWT
2. Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat

3. Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat
4. Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita dari kesusahan atau fakir
5. Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di alam kubur
6. Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan
7. Surah Al-Kafirun dapat menghalangi kita menjadi kafir ketika menghadapi kematian
8. Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita menjadi golongan munafiq
9. Surah Al-Falaq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki
10. Surah An-Nas dapat melindungi kita dari penyakit was-was

Sungai-Sungai Baru Muncul Di Tanah Arab Bukti Kebenaran Hadis Nabi


Di kala rakyat Malaysia menghadapi masalah mendapatkan air berikutan cuaca kering / kemarau yang melanda sekarang, rakyat di Tanah Arab pula bergembira kerana telah muncul beberapa sungai baru di negara mereka... ALLAH HU AKBAR..

Berikut adalah petikan berita tersebut :

Air terpancar keluar dari celah-celah batu di kawasan bukit tanah arab pada hari sabtu 22/2/14 jam 7.17 pagi. Negara Arab bakal menjadi padang rumput setelah sungai-sungai baru terhasil dari terbitan air tersebut.

Kejadian ini mengingatkan kita akan hadis :

 "Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput"


Saksikan Video di bawah :



SUBHANALLAH...

Sifat Pemurah Rasullulah Saw Bagaikan Angin Kuat Yang Berhembus.





Rasullulah saw adalah seorang yang amat pemurah dan suka mengeluarkan bantuannya dalam mengharapkan keredhaan Allah swt. lebih-lebih lagi dalam bulan puasa, sifat pemurah Rasullulah saw adalah bagaikan angin kuat yang berhembus maksudnya sangat pemurah, sehingga tangannya yang sangat mulia itu tidak menahan sesuatu apapun, kecuali disedekahkan semuanya oleh Baginda. 



Misteri Surah Al Fatihah



Janji Allah Itu Pasti

MISTERI SURAH ALFATIHAH

1 - AL-FATIHAH Baca 14 kali sebelum tidur:Suami dan anak-anak akan mengingati kita selalu

2 - AL-FATIHAH Baca 41 kali tiup dalam air dan minum serta buat air mandian:Melepas-kan rasa sakit dalaman

3 - AL-FATIHAH Baca 7 kali dan usap di kepala setiap pagi dan sekali sebelum tidur.Kepada orang berpenyakit mental

4 - AL-FATIHAH Baca 3 kali tiup dalam segelas air- minum dan baca sambil mengusap kawasan yang rasa sakit.Sakit yang keterlaluan

5 - AL-FATIHAH Baca 7 kali dan sapu ke atas kepala bayi yang suka menangis pada malam hari atau pada bila-bila masa

6 - AL-FATIHAH Baca 3 atau 7 kali, gunakan ibu jari dan tekan di langit-langit, (Mulut) kemudian sapu kepada tempat yang sakit.Luka berdarah, sengat lebah, jari terkepit di pintu

SUKA DIINGATKAN: BACALAH DALAM KEADAAN KHUSYUK, TAWAKAL KEPADA ALLAH DAN NIATLAH DENGAN JUJUR, INSYA-ALLAH IANYA MERUPAKAN PENAWAR YANG TERBAIK KEPADA SEMUA

Subhanallah : Lelaki Masuk Islam Selepas Minum Air Zam-Zam



Mukjizat Allah SWT terbukti kepada Raju iaitu seorang pembantu berasal dari Sri Lanka yang bekerja di Arab Saudi. Penyakit epilepsi yang dihadapinya selama 15 tahun sembuh setelah minum air zam-zam.

Setelah penyakitnya sembuh, Raju kemudian mengucapkan dua kalimath syahadah dan menukar namanya menjadi Farida.

Kejadian bermula apabila majikannya membawa air zam-zam dari Kota Mekah. Majikan beliau meminta Raju minum air yang dipercayai berkhasiat menyembuhkan pelbagai penyakit dengan kadar yang banyak. Maha suci Allah, setelah dua minggu secara rutin meminum air zam-zam, penyakit Raju hilang.

“Pembantu ini terus meminum air zamzam selama hampir dua minggu. Lalu, doktor memberitahu penyakit epilepsinya itu sembuh,” laporan dari sebuah akhbar Saudi, Sharq seperti dilaporkan oleh emirates247.com Ahad lalu.

Telaga mata air zamzam terletak di kawasan Masjidil Haram, tenggara kiblat umat Islam seluruh dunia, Kabah. Kedalaman telaga itu kira-kira 42 meter,dan hingga kini telaga itu tidak pernah kering.

Thursday, 27 February 2014

Rahsia Di Sebalik Larangan Perbuatan Makan Dan Minum Secara Berdiri Oleh Rasulullah S.A.W


Pernahkah anda makan dan minum secara berdiri di dalam kehidupan seharian? Mungkin ada yang berkata YA atau TIDAK sambil tersenyum dengan seribu makna. Kini, perbuatan makan dan minum secara berdiri ini agak biasa dan menjadi BUDAYA di kalangan masyarakat. Tahukah anda terdapat larangan makan dan minum di dalam Islam? Terdapat segelintir golongan dalam masyarakat tidak mengambil kisah perbuatan ini, malahan larangan ini dipandang sepi dan dikritik oleh mereka. Islam adalah sebuah agama yanglengkap (syumul)dalam memberikan panduan dan adab di mana ia meliputi semua tatacara kehidupan manusia. Misalnya, adab menuntut ilmu, adab terhadap ibubapa, perkahwinan dan begitu juga islam telah menetapkan adab-adab ketika minum dan makan.

Biologikal Manusia
ureter

Perbuatan meminum sambil berdiri akan menyebabkan proses penapisan air tidak berlaku. Keadaan ini boleh menyebabkan penyakit kristal ginjal

Ketahui Beza Buang Air Besar : Bercangkung vs Duduk


Apa jenis jamban yang anda pakai di rumah? Kalau kita duduk di taman perumahan biasanya ada dua jenis jamban. Satu jenis bertinggung secara tradisi turun temurun yang diajar oleh tok nenek kita dan satu lagi jenis duduk sambil baca surat khabar yang diperturunkan oleh Barat.


Kalau yang biasa dikampung membesar dalam suasana hulu, berak bertinggung adalah perkara biasa. Bertinggung atas batang kelapa dan melepaskan bom masuk ke dalam sungai di pagi yang nyaman cukup mengasyikkan.

Ketahui Rahsia Nombor Tarikh Lahir Anda

Sudah lama kami tidak berkongsikan dengan anda artikel mengenai Personaliti Cinta. Jadi kali ini, kami ingin berkongsikan mengenai satu topik yang menarik di mana anda akan mengetahui rahsia tarikh kelahiran anda.


Tips Kesihatan


Sedikit Tips Kesihatan Untuk Di Kongsi Bersama :


Wallahua'lam...

Asid Folik Terbaik




Q: Apakah asid folik?  

A: Asid folik adalah salah satu vitamin kumpulan B. Ia wujud secara semulajadi sebagai folat dalam kekacang, sayuran hijau, beberapa buah, dan juga yis and ekstrak daging lembu. 

Cara Makan Herb-Lax


Assalamualaikum & Salam Sejahtera.
Hari ini saya akan kongsikan tentang Herb-Lax Shaklee. Produk unggul untuk kuruskan badan, atasi masalah sembelit dan membersihkan usus. Jom kenali Herb-Lax

APA ITU HERB-LAX?


Herba semulajadi yang bertindak membersihkan perut dan usus, melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas. Mengandungi 9 jenis herba yang secara tradisionalnya mampu meningkatkan kesihatan sistem penghadaman. Ia juga mampu menyah-toksin dari badan.



OmegaGuard
120 tablet
Harga runcit semenanjung Malaysia ialah RM52
Hubungi saya untuk dapatkan harga paling murah!

Sukar Tidur Malam Ketika Hamil


Assalamualaikum. & Salam Sejahtera..

Masalah tidur semasa hamil adalah perkara biasa. Dalam trimester pertama, anda mungkin terkejut betapa kerap anda rasa ingin tidur.






Cara Makan Vitamin Shaklee Yang Wajib Di Ketahui

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Apa yang saya pelajari setelah melibatkan diri selama setahun dalam Shaklee ialah tentang kepentingan mengambil vitamin dengan cara yang betul. Setiap pengedar Shaklee akan memberi jadual pengambilan vitamin mengikut kesesuaian customer tersebut. Sementelah pula setiap orang tidak mengambil vitamin yang sama, tidak mempunyai tahap kesihatan yang sama dan lain-lain lagi.

Ada yang susah nak makan vitamin pada waktu kerja. Jadi boleh ambil pada waktu pagi atau malam sahaja, ketika berada di rumah. Ada pula yang rasa mengantuk jika mengambil B Kompleks pada waktu pagi, maka disarankan pengambilan selepas makan tengah hari (lunch). Ada juga yang suka ambil semua serentak, sebab takut lupa. Semua boleh dan ianya fleksibel. Cuma ada beberapa 'basic rules' tentang ini. Di sini dikongsikan cara makan vitamin Shaklee yang wajib diketahui.



Ubat Sakit Urat


Assalamualaikum & Salam Sejahtera.
 

Baru-baru ini, saya mendapat testimonial tentang sakit urat.  Ummi telah mencuba Advance Joint Health Tablet. Saya cadangkan kepada Ummi supaya mengambil sebanyak 2 biji agar kesannya dapat dilihat dengan lebih cepat. Keesokan harinya beliau memberitahu saya ''Bagus la ubat sakit urat ni. Makan 2 biji semalam. Hari ni rasa ok sikit.''

Alhamdulillah tak sangka begitu cepat sekali kesannya. Yelah bukan senang nak jumpa ubat yang sesuai untuk sakit urat ni. Biasanya 'painkiller je la. Rupanya berkesan juga untuk sakit-sakit urat. Bukan sekadar untuk sakit lutut, sakit pinggang dan sakit belakang sahaja. Jom lihat serba-sedikit info berkenaan Advance Joint Health Tablet


Advanced Joint Health Tablet (AJHT)
60 tablet
Harga runcit bagi Semenanjung Malaysia ialah RM124
Hubungi saya untuk harga meletup!

Air Kencing Kuning Selepas Mengambil B-Complex


Berikut merupakan warna air kencing dan faktor penyebabnya:

Kuning Pucat - normal
Kuning Cerah / Terang – akibat pengambilan vitamin B-Complex
Kuning Gelap – dehidrasi atau akibat pengambilan vitamin B-Kompleks
Coklat - pengambilan ubat-ubatan atau mempunyai masalah berkaitan hati
Oren - dehidrasi atau kesan pengambilan Carotomax, vitamin C
Keruh / Putih susu - jangkitan saluran kencing/kencing kotor (UTI)/penyakit batu karang
Merah atau Pink – jangkitan pada buah pinggang atau penyakit berkaitan
Biru atau Hijau – kesan pengambilan ubat-ubatan atau sejenis penyakit yang dinamakan Blue Diaper Syndrome

B-Complex
120 tablet
Harga runcit Semenanjung Malaysia ialah RM53
Hubungi saya untuk harga paling murah!

Air Penting Untuk Menurunkan Berat Badan


Air dianggap sebagai cara semulajadi untuk menyembuhkan dan mencegah pelbagai penyakit. Air adalah salah satu syarat utama untuk hidup. Kekurangan air akan menyebabkan dehidrasi ataupun penyahhidratan. Dehidrasi boleh membawa kepada komplikasi seperti sawan, koma, kegagalan buah pinggang dan juga kematian.

Dengan meminum air mencukupi setiap hari dapat membantu melancarkan sistem pembuangan tubuh badan kita dan ia begitu penting agar kita sihat secara fizikal dan mental.


Air yang cukup dalam badan dapat memastikan kulit dan wajah yang cantik berseri, dan juga penurunan berat badan yang efektif. Pengambilan air yang mencukupi juga akan mempertahankan fungsi hati kita - yang merupakan organ penting dalam sistem tubuh badan. 

10 Fungsi Utama GLA Complex Shaklee

GLA Complex
60 kapsul
Harga runcit Semenanjung Malaysia ialah RM91
Hubungi saya untuk harga paling murah!

1. HERBA TRADISI YANG DIPERCAYAI
- Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

17 Kebaikan Zinc Complex Shaklee


Assalamualaikum. Hari ini kita kongsikan kebaikan ZINC COMPLEX Shaklee

Zinc Complex
120 tablet
Hubungi saya untuk ketahui harga tergolek. Hee.

9 Perkara Yang Dapat Mengakibatkan Sukar Kehamilan


Merancang untuk mempunyai anak tetapi sukar mendapatkan kehamilan ? Mungkin ada masalah dengan kesuburan pasangan . Kehamilan bukan hanya dipengaruhi oleh faktor kesuburan saja, tetapi beberapa gaya hidup boleh menghalang kehamilan.




Berikut 9 hal yang boleh menghalang kehamilan seperti berikut:

► 1 . Menunda Kehamilan Terlalu Lama

Kebanyakan wanita menunda kehamilan demi mengejar kerjaya. Padahal , apabila anda mulai menginjak usia 30 - 40 tahun, akan sukar untuk hamil. Bahkan ketika wanita berumur 45 tahun , hampir tidak mungkin boleh hamil.

Buang Lemak Dalam badan

APA ITU LECITHIN?




Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya. Soya merupakan sumber lecithin paling kaya dan bebas kolestrol. Perlu diingat sistem badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Justeru itu kita disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat dan sistem badan kita.


Kebaikan Lecithin Shaklee ini salah satunya adalah sebagai pemecah lemak dan ianya sesuai untuk ibu menyusu. Amaran kepada ibu menyusu jangan sembarangan makan produk kuruskan badan, nanti  ibu tak kurus, anak yang kurus dan kadang-kadang kita tak tahu pun kesan sampingan produk pelangsingan di pasaran untuk jangka masa panjang. 

SUBHANALLAH! - Ikan Salmon Memiliki GPS Tercanggih di Dunia

Makhluk ciptaan Allah ini sangat canggih. Tanpa skrin LCD, tanpa cip pengesan, Allah mencipta ikan salmon dengan Global Positioning System (GPS) dengan sistem medan magnet.


Penemuan baru menunjukkan ikan salmon Pasifik telah dibekalkan peta magnet sejak lahir. Tidak menghairankan jika ikan ini menetas di akuarium buatan manusia sekalipun, ikan salmon ini akan sentiasa bergerak mengikuti laluan yang telah menjadi kebiasaan nenek moyang mereka.
Penyelidik dari Oregon State University menyiarkan laporan tentang beratus-ratus anak ikan jenis Salmon Chinook dalam hubungannya dengan medan magnet di pusat penyelidikan penetasan Oregon. Ikan-ikan ini menunjukkan respon pada pergeseran medan magnet buatan dan kemudian ikan-ikan ini akan menuju ke kawasan sumber makanan.
"Menariknya adalah tentang percubaan ini, ikan yang kami uji tidak pernah meninggalkan tempat penetasan dan dari hal itu kami tahu bahawa respon mereka bukan kerana belajar atau berdasarkan pengalaman, tetapi lebih kepada warisan " kata ketua penyelidik Nathan Putman.
Kisah tentang ikan salmon memang sangat menarik. Setiap tahun ikan-ikan salmon dewasa berhijrah semula ke air tawar sejauh ratusan hingga ribuan klometer dari laut untuk bertelur dan mat. Anak-anak yang ditetaskan dari telur-telur itu akan kembali (berdasarkan kajian ini) mengharungi wilayah keturunan mereka dengan GPS.

SUMBER : luvislam92 

Surah Al-Kahfi : Tips Untuk Membacanya Pada Malam Jumaat

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,



Selain dari Surah Yaasin yang lazim baca baca pada malam Jumaat, Surah Al-Kahfi juga mempunyai Fadhilat yang besar dan disunatkan dibaca pada malam Jumaat.

Tapi agak keberatan untuk membaca surah Al-Kahfi berbanding dengan surah Yaasin oleh kerana surah ini agak panjanf berbanding surah Yaasin.

Oleh itu, berikut adalah beberapa petua yang boleh di amalkan bagi mendapat fadhilat membaca surah Al-Kahfi tersebut :

************

Habiskan membaca Surah Al kahfi dengan cara best dan tidak susah !


Surah Al-Kahfi mempunyai 110 ayat. So kita boleh split kannya kepada 3 bahagian :

[1] Start lepas Maghrib,kita habiskan ayat 1 sampai Ayat 31.
Sebab ayat 32 tu dah masuk cerita lain,nanti tak syok nak follow up baca terjemahan dia kalau tergantung.
Ayat 32 dah masuk cerita pasal dua lelaki dengan kebun tu.

[2] Lepas Isya' kita sambung ayat 32 sampai ayat 59. 

Kalau larat sambung lagi dari 60 sampai 82. Tu dah masuk cerita pasal Nabi Musa dengan Nabi Khidir.

[3] Subuh Jumaat tu kita habiskan je ayat 83 sampai 110 tu. 

Tak ada la semput sangat. Ayat 83 tu start dengan kisah Zulkarnain.

See how it goes lah. Bila split bahagian macam tu tak ada la rasa terkejar sangat. Boleh lah savour maksud ayat dengan baca terjemahan dia sekali untuk each bahagian tu.
Benar, surahnya sedikit panjang dari lazimnya yang kita biasa.
Kita cuba untuk cari jalan dan cari masa


Wallahua'lam

Wednesday, 26 February 2014

Hijau dan Putih Adalah Warna Kegemaran Rasulullah


Selama ini mungkin kita hanya mengetahui bahawa Rasulullah atau Islam identik dengan warna hijau. Namun, selain hijau apakah terdapat warna-warna lain kesukaan Rasulullah Muhammad saw?


Petua Tidur Yang Betul Cara Nabi Muhammad S.A.W


tidur

Petua Tidur Yang Betul Cara Nabi Muhammad S.A.W

SEORANG yang berusia 60 tahun akan menghabiskan masa lebih kurang 20 tahun untuk tidur. Sekiranya dia tidur mengikut sunnah Rasullullah saw, maka tidurnya akan jadi ibadah. Allah swt hanya akan menerima ibadah yang dilakukan dengan ikhlas. Tidur adalah ibadat yang paling ikhlas. Seseorang tidak perlu dipaksa atau terpaksa untuk tidur. Ganjaran Allah swt untuk orang yang mengamalkan sunnah sangat besar. Satu sunnah yang diamalkan berterusan akan diberi ganjaran 100 pahala mati syahid, sedangkan satu pahala mati syahid sudah cukup untuk menjamin seseorang untuk masuk syurga.

Di dalam tidur sendiri ada banyak sunnah. Sebaliknya, jika seseorang tidur cara selain dari cara Nabi saw, dia hanya akan dapat kerehatan. Kalau bernasib baik, selama 20 tahun mungkin dia dapat mengumpul 20 kilo tahi mata dan menakung 20 liter atau lebih air liur basi.

Kelebihan & Kebaikan Peppermint Ginger Plus

Peppermint-Ginger Plus Shaklee mempunyai kelebihan dan kebaikan yang banyak, setanding dengan vitamin Shaklee yang lain. Kebaikan dan kelebihan yang ada pada produk ini menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pengguna yang mempunyai masalah berikut:
  • Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
  • Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
  • Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
  • Mereka yang sering mengalami kembung perut
  • Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan.


Peppermint-Ginger Plus
90 tablet
Hubungi saya untuk harga terbaik!

Apa Itu Kencing Manis / Diabetes


Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Kita selalu dengar orang menghidapi kencing manis atau juga dengan nama lainnya, diabetes. Tapi adakah kita tahu sebenarnya apa itu kencing manis? Jom kita baca apa itu kencing manis, yang dipetik dari sini.



Kencing manis merupakan ibu penyakit kepada manusia. Penyakit ini telah lama diketahui manusia. Beribu-ribu penduduk di negara kita mengidap penyakit ini. Penyakit kencing manis tidak seharusnya menjadi satu penghalang kepada kehidupan yang biasa. Dengan bertambahnya pengetahuan berkenaan penyakit kencing manis dan penghasilan ubat-ubat untuk penyakit ini, tidak ada sebab mengapa anda tidak boleh hidup seperti manusia biasa.

Amalan Ketika Hamil Menurut Islam


Bismillahir Rahmanir Rahim ...

Apa saja yang mesti dilakukan ibu hamil selama mengandung agar anaknya kelak sholeh, yang sejuk mata memandang? Apakah amalan-amalan yang menurut islam?

Alhamdulillah, Allah Ta'ala telah melimpahkan nikmat yang luar biasa kepada seorang ibu. Setelah mendapat nikmat ‘jodoh’ (suami), Allah Ta'ala kemudian menganugerahkan nikmat ‘kehamilan’.


Komplikasi Kencing Manis / Diabetes

Mari kita tengok apa komplikasi atau kesan buruknya ke atas penghidap kencing manis.


Kencing Manis : Bacaan Turun Dari 18 Ke 5.4


Pada entry-entry yang lepas, saya sudah berkongsi berkaitan dengan manfaat VIVIX kan..? Selain daripada merawat kencing manis, VIVIX dikatakan boleh merawat penyakit strok, darah tinggi, gout dan juga menjadikan muka kita bertambah awet muda. 


Pada entry kali ini, saya ingin berkongsi tentang apa kata seorang pelanggan yang memberikan VIVIX kepada ayahnya.

Breast Cancer & Asma : Testimoni Dari Seorang Doktor


Assalamualaikum & Salam Sejahtera..
Hari ni saya nak share pasal testimoni VIVIX dan kejayaan pengguna VIVIX meningkatkan taraf kesihatan mereka.

Saya nak sharekan pengalaman Doktor Shameera yang memberikan Vivix buat mama & ibu mertuanya. Untuk mereka yang mencari hadiah terbaik buat ibu, Vivix adalah supplement HEBAT & anda boleh dptkan pada harga istimewa dari saya. 




Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...