Tuesday 25 February 2014

Tubuh Badan Impian Menjadi Kenyataan Dengan Set Kurus Shaklee

Syarikat Shaklee telah mencipta supplemen yang boleh membantu anda dalam masalah berat badan yang berlebihan iaitu Set Perlangsingan Shaklee (Shaklee Slimming Set).

Set Kurus Asas

Setiap manusia serba sedikit pasti akan ada yang mengimpikan tubuh badan yang ideal. Sesetengahnya akan cuba mendapatkannya secara ekstrem. Sesetengahnya akan ada yang pasrah dengan menyatakan itu adalah pemberian tuhan. Ya, betul.

Sebab itu, Shaklee mencipta produk daripada bahan semulajadi yang membantu anda mendapatkan tubuh badan yang ideal sekaligus menyeimbangkan nutrisi dan mineral-mineral di dalam badan kita dengan set kurus.


Gambar hiasan dari Google Image

Obesiti boleh berlaku atas beberapa sebab :
  • Kekurangan tenaga dalam badan
  • Terlalu banyak makan
  • Kadar metabolism yang rendah
  • Kurang tidur
  • Berpenyakit - diabetes
  • Genetik

Untuk mengatasi beberapa faktor di atas, mari kita lihat apa yang ditawarkan dalam Set Perlangsingan ini.

Ia merangkumi 3 jenis vitamin:

Herb-Lax
Apa fungsi Herb-Lax dalam proses nak kuruskan badan ni?
  1. Ia membersihkan najis yang tersekat. Macam basuh pinggan. Kalau takde span, belum tentu kesan minyak tertanggal dari pinggan. So, kena lah guna span kan?
  2. Ia merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut. Dah guna span, kenalah ada sabun pula kan? Kalau tak, nanti pinggan tu masih berbekas dengan kesan minyak tu (air jadi ketul-ketul).
  3. Mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus. Dah cantik, dah kena bersihkan dengan span dan sabun, kita boleh guna balik pinggan tu seperti sedia kala. Sama lah macam usus. Dah bersihkan, dah takde sisa-sisa pembuangan yang terlekat, dia akan mampu memproses seperti sedia-kala.
  4. Membantu masalah sembelit. Ini yang kebanyakkan orang hadapi kan? Mampu mencetus ke arah buasir.
  5. Mengempiskan perut. Selalu perut buncit sebab terkandung bahan makanan yang kita makan. Dah buang, kempis lah balik. Ehe.
  6. Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Tengok ni, dia bertindak mengikut kesusaian badan kita. Pejalkan atau kurangkan mana yang patut di bahagian perut.

Nota penting :
  • Kalau sistem penghadaman anda agak lemah, anda akan alami cirit-birit pada peringkat awal pengambilan Herb-lax ni.
  • Kalau sistem penghadaman anda bertindak secara normal, kesannya dapat dilihat seawal 8 hingga 12 jam selepas mengambilnya.


Alfalfa Complex
Apa fungsi si Alfalfa pula?
  1. Mencuci hati, darah dan usus. Ia boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, dan mencantikkan kulit.
  2. Melawan alahan. Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
  3. Baik untuk patologi di dalam usus dan perut. Memperbaiki saluran penghadaman seperti kembung perut, ulser gastrik, hepatitisw, sembelit dan hyperacidity.
  4. Melawan tumor. InshaAllah dengan pengambilan berterusan sehingga 30-50 tablet, ia mampu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  5. Menyingkirkan lemak dan kolestrolMampu menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
  6. Melegakan keletihan. Bertindak sebagai rawatan kepada pelbagai penyakit.
  7. Mencegah/merawat atritis. Sila cari Encik Google untuk tahu apa itu atritis. =)

Lecithin
Apa kebaikan Lecithin ni dalam pengurusan badan?
  1. Menyerap vitamin yang larut-lemak. Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut-lemak.
  2. Melindungi hati. Menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak.
  3. Pemecahan lemak dan kolestrol. Bertindak sebagai pembersih salurdarah, juga membantu mengelmusi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.
  4. Pelangsingan. Menghalang obesiti.
  5. Mencantikkan otot dan kulit. Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.
  6. Memperbaiki alergi
  7. Menghalang kejadian batu karang. 90% dari batu karang terjadi daripada kolestrol. Ia mengemulsi kolestrol berlebihan.
  8. Menghalang tekanan darah tinggi. Memperbaiki tekanan darah dengan menghalang arteriosklerosis.
  9. Meringankan sembelit. Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan. Ia melembabpkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.


Nampak tak fungsi-fungsi hebat gabungan 3 jenis vitamin supplemen yang diperlukan untuk mendapatkan tubuh badan ideal anda? Dengan pengambilannya serta senaman yang berkala, inshaAllah anda boleh kurus.

Okay, nak bagi percaya, saya selitkan beberapa testimonial untuk set ini.





Kredit To : Fatin Mazelan

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...