Thursday 13 March 2014

Set Penyusuan Terbaik - Realisasikan Impian Anda




Alangkah bahagianya menjadi seorang ibu apatah lagi boleh menyusui sendiri bayi yang dilahirkan. Secara lahiriah setiap ibu mampu menyusui sendiri anaknya. Susu ibu merupakan makanan yang terbaik bayi anda. Ia mengandungi khasiat pemakanan yang seimbang untuk tumbesaran dan perkembangan bayi bagi memastikannya membesar dengan sihat dan kuat. 

Susu ibu juga mempunyai daya tahan yang diperlukan oleh bayi anda demi melindunginya daripada serangan dan jangkitan yang biasa dihadapi oleh bayi yang baru lahir. Malah, kebanyakan susu tepung bayi boleh menyebabkan jangkitan biasa dan cirit di kalangan bayi.



Selain bayi, ibu juga mendapat manfaat kesihatan daripada penyusuan tersebuat. Sesetengah jenis kanser seperti kanser payudara dan ovari jarang berlaku pada ibu-ibu yang menyusui bayinya. Penyusuan secara eksklusif disarankan untuk diberikan sehingga 6 bulan, dan selepas itu diteruskan penyusuan dengan makanan tambahan sehingga dua tahun atau lebih. Diet yang seimbang amat penting bagi para ibu yang menyusui bayinya bagi mengekalkan komposisi dan pengeluaran susu di samping mengekalkan kesihatan si ibu.


Bagi mencapai matlamat di atas, Shaklee ada menyediakan beberapa vitamin yang boleh menjaga kesihatan Ibu, bayi dan seterusnya memastikan keperluan susu untuk anak tersayang mencukupi.

Berikut adakah Set Penyusuan Shaklee - 3M (Premium) yang disyorkan :


Vita-Lea merupakan multivitamin yang menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak boleh diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.


Vitamin B-Complex merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisma yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B-Complex untuk memberikan khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu.



Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin C menunjukakn khasiat vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu menyusui bayi secara ekslusif dapat melindungi bayi anda daripada kekurangan vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat.



Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E , kalsium , zinc, dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu.



40 peratus daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.



Bayi memerlukan protien yang banyak untuk tumbersaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protien yang baik di dalam diet penyusuan anda amat penting untuk pengeluaran susu. Protien membantu dalam membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Mereka disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya tiga hidangan protien berkhasiat sehari.

Jika anda ingin membaca Testimonial tentang kehebatan Set Penyusuan Shaklee ini, sila klik link berikut.

Bagi pembaca yang berkeinginan atau berhajat untuk mendapatkan set di atas tetapi menghadapi masalah kewangan,  sila hubungi saya segera... Insya-Allah saya akan bantu merealisasikan impian anda tersebut.


****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.


H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...