Saturday 15 March 2014

Set Buasir Shaklee Mampu Elakkan Pembedahan

Hemorrhoid iaitu lebih sinonim sebagai BUASIR di kalangan masyarakat tempatan merupakan keadaan bengkak dan inflamasi di pembuluh darah serta tisu di sekeliling bahagian anus (dubur) dan bahagian penghujung rektum (bahagian akhir usus besar).

Ia terjadi apabila pesakit meneran ketika membuang air besar atau berlakunya tekanan yang berterusan ke atas pembuluh-pembuluh darah di bahagian tersebut.
Jenis, tanda dan simptom berlakunya buasir bergantung pada kawasan sekitar anus di mana buasir itu terjadi.
Set Buasir Shaklee Mampu Elakkan Pembedahan



Menurut Pakar Bedah, ColumbiaAsia Medical Centre, Seremban, Negeri Sembilan, Dr. Abd. Hamid Mat Sain, seseorang itu tidak boleh melihat atau berasa buasir bahagian dalaman tetapi apabila meneran sewaktu membuang air besar, permukaan buasir yang lembut akan tercedera dan mengakibatkannya berdarah.
‘‘Anda mungkin akan terlihat beberapa titik darah merah pada tisu tandas atau dalam mangkuk tandas. 
Disebabkan membran anus dalaman tidak mempunyai saraf fiber yang peka terhadap rasa sakit, pesakit jarang mengalami rasa tidak selesa atau kesakitan.
 
“Tetapi, anda mungkin mengalami rasa ‘penuh’ di dalam rektum selepas membuang air besar. Ada ketikanya, apabila meneran, ia akan menolak keluar buasir dalaman melalui pembukaan di anus. Jika buasir itu prolaps (atau terkeluar dari kedudukan asalnya), pesakit akan berasa sakit dan tidak selesa,” katanya.
Sementara itu, bagi pesakit yang mengalami buasir luaran pula, mereka akan mengalami rasa sakit.
Kadangkala, darah yang terkumpul di dalam buasir luaran ini akan membeku (trombus) dan mendatangkan rasa sakit yang keterlaluan, pembengkakan dan inflamasi.
 
Apabila iritasi berlaku, buasir luaran boleh mengakibatkan pesakit mengalami kegatalan atau perdarahan.


Set Buasir Shaklee Mampu Elakkan Pembedahan

Jikalau buasir sampai tahap yang kritikal memang memerlukan pembedahan. Memang mengerikan..

So Shaklee ada penyelesaian secara alami untuk atasi masalah buasir iaitu Ostematrix, Zink dan Omega Guard.


Ostematrix

Mengandungi Kalsium, Magnesium dan vitamin D iaitu untuk melembutkan najis seterusnya melancarkan pembuangan. 

Zink

Amat disarankan ambil bagi mereka yang mengalami buasir pada rahap berdarah. Disamping itu Zink bertindak untuk pulihkan luka-luka disekeliling dubur dengan cepat.

Omega Guard

Bertindak untuk mengecutkan otot-otot yang bengkak. Omega guard juga bertindak untuk melancarkan proses pembuangan air besar.

Kredit To : Azeni Ahmad

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...