Monday 3 March 2014

FAKTA!!! 38 Korban Denggi Antara Jan-Feb 2014

Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr S. Subramaniam berkata 38 kematian akibat denggi dilaporkan di seluruh negara bagi tempoh dua bulan pertama tahun ini berbanding lapan kematian dalam tempoh sama tahun lepas.
Beliau berkata bagi tempoh itu sebanyak 18,047 kes demam denggi dilaporkan di seluruh negara berbanding 4,250 kes bagi tempoh sama tahun lepas dan peningkatan itu antara lain berpunca kurang kerjasama dalam memastikan kawasan bersih dan tidak menjadi tempat pembiakan nyamuk Aedes. (Klik Untuk Bacaan Lanjut)


Fakta di atas amat mengejutkan dan menakutkan terutamanya bagi ibubapa yang mempunyai ramai anak-anak kecil. Walaupun kita mungkin telah memastikan rumah kita bebas dari menjadi sarang pembiakan aedes, namun sifat nyamuk itu sendiri yang boleh terbang dalam jarak yang jauh memerlukan kita mengambil langkah tambahan.

Oleh itu, saya ingin mengesyorkan kepada pembaca yang sedang mengalami wabak denggi di kawasan kediaman anda agar mengambil Set Demam Denggi ini sebagai langkah pencegahan. Ayuh kita bertindak sebelum terlambat....



****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...