Saturday 22 March 2014

Ikrar Shaklee Untuk Sentiasa Selamat

Salah satu slogan atau ikrar Shaklee adalah Sentiasa Selamat.

Banyak produk sekarang telah melalui proses yang panjang dan telah memasukkan bahan-bahan tertentu demi mengekalkan kesegaran atau membekalkan bahan yang banyak untuk menampung permintaan. Lebih-lebih lagi, rakyat Malaysia memang obses kepada kecantikan. Mahu kurus dan cantik macam si polan, mahu jelita macam artis xx. Keadaan ini menyebabkan penjual mengambil kesempatan, lihatlah banyakkan produk kesihatan / kecantikan yang diambil daripada negara tertentu dan dijenamakan semula tanpa melihat kepada isi kandungan dan keselamatan produk tersebut.

Ya memang bahan-bahan itu berkesan untuk tujuan tertentu. Contohnya sibutramine yang banyak dimasukkan ke dalam makanan kesihatan atau set diet. Sibutramine kalau ikutkan memang baik untuk pengurusan berat badan, tetapi ia diberikan haruslah dalam pemantauan doktor bertauliah. Ini kerana ia boleh menyebabkan jantung berdegup terlalu pantas. Bahan ini pula dimasukkan ke dalam makanan tambahan untuk kurus, dan tanpa pengawasan doktor! Apakah ini selamat?

Shaklee pula bermula dengan penemuan Vitalizer oleh Dr Shaklee hampir 100 tahun lalu terus setia dan komited dengan ikrarnya, iaitu sentiasa selamat. Menyediakan produk yang selamat kepada pengguna. Ini kerana Shaklee berminat dengan kesihatan. 

Apakah yang terkandung di dalam ikrar Sentiasa Selamat Shaklee?

1. Ia melakukan 100,000 ujian kualiti ke atas produk-produknya setiap tahun.
2. Sebanyak 23,000 ujian ketulenan dan keselamatan terhadap produk keluarannya.
3. 80,000 ujian potensi dan kualiti dijalankan 
4. Tidak mengandungi bahan tiruan.
5. Tanpa bahan kimia berbahaya.


Shaklee sentiasa selamat


Sebelum sesuatu produk disahkan untuk pasaran, Shaklee akan menjalankan sebanyak 350 ujian bagi setiap BAHAN (bukan produk),
1. Sebanyak 193 ujian racun perosak
2. 73 ujian racun tumbuhan
3. 56 ujian racun kulat
4. 57 ujian pelarut kimia


350 ujian bagi setiap bahan

Kerana prinsip inilah Shaklee masih bertahan sehingga kini. Ia hanya menggunakan bahan-bahan terbaik untuk produknya. Walaupun terpaksa menanti lama untuk mendapatkan sesuatu bahan, Shaklee tetap dengan pendiriannya.

Sebab itulah juga produk Shaklee insyaAllah sehingga saat ini masih selamat dan insyAllah akan sentiasa selamat. 

Kredit To : Raihanah Ahmad 



****************************************
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...