Tuesday, 11 March 2014

10 Teka Teki Lawak Terkini





Soalan 1: Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?

Jawapan: Dua-dua tak tumbuh, sebab dia tanam separuh je. Hehehe!!


Soalan 2: Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ?


Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan


Soalan 3: Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?


Jawapan: Bahrain – bah tu banjir, ‘rain’ tu hujan…


Soalan 4: Kalau kancil dengan rusa berlaga, siapa yang akan mati?

Jawapan: Pemandunya lah yang mati…… kalau kereta kancil dengan rusa berlanggar….mati lah orang tu, kan-kan?

Soalan 5: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala.kalau makan tak pulak?


Jawapan: Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh.


Soalan 6: Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu bedak, aku pun terjun kedalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku?


Jawapan: Pisang Goreng


Soalan 7: Haiwan apakah perutnya di kepala, kakinya dikepala,bahkan mata dan mulutnya juga di kepala?


Jawapan: Kutu ler…Sebab memang dok kat kepala orang!


Soalan 8: Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan bila tua pula berkaki 3?


Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak, bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bertongkat.


Soalan 9: Apakah haiwan yang berkaki 3?


Jawapan: Kuda cacat. Kalau tak cacat pasti kakinya 4.


Soalan 10: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?


Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD.

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...