Friday 14 March 2014

Set Kehamilan Shaklee : Penting Untuk Ibu Dan Bayi



Anda mengandung? Tahniah! Pasti tak sabar menunggu kelahiran si manja tersayang. Pasti ramai yang tercari-cari vitamin yang sesuai untuk dimakan ketika mengandung. Vitamin atau supplement ketika mengandung amat penting untuk ibu mengandung itu sendiri dan juga penting kepada bayi dalam kandungan. Shaklee ada menyediakan set cadangan yang bersesuaian untuk ibu mengandung. 


Set Kehamilan yang di tawarkan oleh Shaklee boleh di bahagikan kepada 2 bahagian : 

1) Kandungan Berusia 1 - 3 Bulan (Trimester 1)
     Vitamin yang disyorkan : Vita-Lea, B-Complex, Ostematrix dan Vita-C 

  
2) Kandungan Berusia 4 - 9 Bulan (Trimester 2 & 3) 
     Vitamin yang disyorkan : Vita-Lea, B-Complex, Ostematrix, Vita-C dan Omega Guard.


Berikut adalah ringkasan bagi setiap vitamin yang disyorkan di atas :
  • Vita-Lea: Multivitamin yang sangat penting untuk ibu dan bayi dalam kandungan. Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak, sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan Vita-Lea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan zat besi oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.

  • B Complex : Vitamin B memainkan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan kita. Vitamin B menjaga sistem penghadaman, menyerap nutrient dan menjaga sistem saraf. Vitamin B perlu diambil dalam kuantiti yang disarankan dan selengkapnya (9 jenis vitamin B) untuk mendapatkan faedah yang optimum.  
  • Ostematrix -  Berfungsi dalam pertumbuhan dan pembentukan gigi dan tulang janin. Dengan ada kalsium yang cukup sepanjang kehamilan si ibu dapat menghindari daripada penyakit osteoporosis. Bagaimana? Kerana jika si ibu tidak mempunyai kalsium yang mencukupi, maka keperluan kalsium janin akan diambil dari tulang ibunya.

  • Vitamin C - Tubuh ibu yang mengandung memerlukan vitamin C guna menyerap zat besi. Selain itu vitamin C sangat baik guna kesihatan gusi dan gigi. Fungsi lain dari vitamin C adalah melindungi organ tubuh dari bahan kimia kerana vitamin C banyak mengandungi antioksidan. 


  • Omega Guard - Bayi tidak dapat menghasilkan DHA mereka sendiri, jadi DHA diambil dari plasenta dari tubuh si ibu. Dengan itu si ibu akan mengalami kekurangan DHA. Omega Guard bagus untuk pembangunan otak janin, mata, dan lain-lain aspek perkembangan janin.
  Sebagai tambahan, ibu-ibu boleh menambah ESP sebagai Vitamin tambahan. Ianya amat baik bagi proses pembesaran janin di dalam kandungan disamping memberi tenaga tambahan (Protein) serta mencantikkan dan melembutkan kulit Ibu.

Berikut adalah beberapa Testimonial untuk produk Set Kehamilan Shaklee :
1) Testimonial 1
2) Testimonial 2
3) Testimonial 3



****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.


H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 


No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...