Wednesday 26 February 2014

Mengapa Ramai Orang Mengalami Diabetes Di Usia Muda?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Sebagai seorang ibu, rata-rata daripada  kita sudah mengetahui nikmat susu ibu. Selain daripada antibodi yang terdapat dalam susu ibu, susu ibu juga dapat mengurangkan risiko bayi kita mendapat penyakit kencing manis pada usia muda. Ikut logiknya , begitu la kan..kalau kita sendiri minum susu formula tu, memang terasa manisnya kan..Tak percaya lagi..jom kita baca ulasan yang diberikan oleh Dr Zubaidi :

=====================================================================



Dalam satu kajian yang dilakukan, susu formula akan menyebabkan lebih banyak insulin dikeluarkan dalam tubuh bayi berbanding dengan bayi yang disusukan dengan susu itu, bagi mendapatkan kandungan glucose yang sama.




Ini bermakna, sebagai contoh ringkas, untuk mendapatkan kandungan glucose dalam darah bayi sebanyak 5.0 mmol/ml, bayi yang menyusu susu ibu mengeluarkan 20 unit insulin, sementara bayi yang menyusu susu formula memerlukan lebih 20 unit insulin. 

Jika berterusan diberikan susu formula, maka secara perlahan-lahan bayi ini mengalami ‘insulin resistance’, di mana lebih banyak insulin digunakan untuk merendahkan kandungan glucose. 

Apabila bayi menjadi dewasa, ia akan mudah mendapat diabetes mellitus walaupun ibu dan bapanya tidak pernah mengalami penyakit kronik itu.


Agaknya mengapa ramai orang dewasa mudah mendapat penyakit kencing manis (diabetesmellitus) di usia muda? 
Susu ibu adalah susu terbaik.

Kredit To : Dr. Zubaidi



****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...