Friday 21 February 2014

Hamil Dengan Set Subur Shaklee




Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Sebagai pembuka bicara di blog saya ini, ingin sekali saya perkenalkan Set Shaklee yang sentiasa menjadi kegemaran saya. Ini dia Set Subur Shaklee!! Kenapa boleh jadi kegemaran pula? Tengah merancang untuk menambah ke cik kak? Hahaha.. No!! No!! No!! Suka sebab set ni telah terbukti berjaya menghamilkan ramai pengguna-pengguna set ini. Yang masih merancang pun turut merasa kebaikan Set Subur Shaklee ni. Bagaimana?? Biar saya kongsikan fungsi dan kebaikan set ini.
Set Subur Shaklee

Kebaikan Set Subur Shaklee
  1. Mengatasi masalah kitaran haid tidak teratur
  2. Meningkatkan fungsi sistem reproduksi kepada tahap yang optima
  3. Menghasilkan sel persenyawaan yang sihat untuk meningkatkan peluang kehamilan
  4. Meningkatkan kualiti & kuantiti sperma
  5. Membekalkan NUTRISI kepada sistem reproduksi
  6. Mengatasi masalah SENGGUGUT / SAKIT PINGGANG yang melampau ketika haid
  7. Mengatasi masalah KEPUTIHAN
  8. Melegakan STRES
  9. Membina sel darah merah
  10. Menambah SEMANGAT di dalam hubungan suami isteri


Set Lengkap Kesuburan Shaklee ini terdiri daripada Vitalea, B Complex, Chewable Vita C Plus, GLA Complex, Zink Complex, Vitamin E, Alfalfa dan ESP. Berikut adalah fungsi-fungsi vitamin di dalam set ini.

1. Vitalea Iron
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorang dewasa. Untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan. Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh. Penting untuk suami isteri yang sibuk bekerja dan kurang menjaga tentang pengambilan makanan.


2. B Complex 
Paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin b shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon. Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.


3. Vita C
Bantu proses sintesis hormon-hormon kritikal yang berkaitan dengan seks dan kesuburan seperti androgen, estrogen & progesteron. Suami yang merokok memerlukan lebih vitamin C untuk membantu meningkatkan semula produktiviti. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dengan ovum.


4. GLA Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai ”Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, keTiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi). Di samping itu, GLA Complex mengandungi vitamin E yang membantu menguatkan dinding arteri bagi mengelakkan risiko keguguran.


5. Zink
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu mengekalkan jumlah air mani, bantu mengekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat. Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.


6. Vitamin E & Selenium
Membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita yang juga terkenal sebagai “vitamin seks”. Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki. Antioksidan yang seimbang dalam vitamin E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan. Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka vitamin E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.


7. Alfalfa Complex
Alfalfa dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia. Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa “sakit ketika bersama”, membantu mengatasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala didatangi haidm dan turut membantu di dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS. Sebagai bonus untuk para wanita, Alfalfa membantu membesar dan menegangkan payudara.


8. Energizing Soy Protein (ESP)
ESP adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain.


Set Subur Shaklee ini adalah antara usaha yang boleh diambil untuk merangsang kehamilan dan menambah zuriat, insya Allah. Selain dari mengamalkan set ini, kita sendiri perlu ada ilmu-ilmu berkaitan dengan kesuburan itu sendiri, seperti cara mengenalpasti waktu subur, bagaimana sistem reproduksi kita berfungsi, dan doa-doa yang boleh diamalkan untuk mendapatkan cahaya mata..

Kredit To : Dzu Amri.

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...