Saturday 22 February 2014

Testimoni Vivix dan Diabetes / Kencing Manis

TESTIMONI 1 : 


Customer ini mempunyai menderita masalah diabetes atau lebih dikenali sebagai kencing manis. Beliau telah menjalani pembedahan, selepas pembedahan dijalankan ,luka tidak sembuh2 dan ini mendorong beliau untuk mencuba Vivix Shaklee. Alhamdulillah,dengan izin Allah, dengan sebotol VIVIX Shaklee dan hanya 2 minggu pengambilan luka beliau semakin pulih dan luka semakin kecut dan tertutup dan hampir pulih seperti yang anda lihat dalam gambar di atas..


TESTIMONI 2 : 

TESTIMONI 3 : 

TESTIMONI 4 : 

====================================================

Kandungan utama plasma darah itu air, dengan adanya gula pada darah maka air pada plasma akan diserap oleh gula. Ini akan mengakibatkan darah kita menjadi mengental

Jika terjadi sebuah luka maka faktor pembekuan darah akan berperan. Faktor pembekuan darah (trombosit,fibrinogen) sendiri merupakan komponen dalam darah. 

Luka akan cepat sembuh kerana pengaliran dari faktor pembekuan darah dengan cepat juga, namun kerana aliran darah tersumbat (darah mengental) pada penderita diabetes, faktor pembekuan darah menjadi sulit untuk menutupi luka. Inilah yang mengakibatkan luka menjadi sukar sembuh.

Selain itu adanya gula juga menjadi penggalak bagi pertumbuhan bakteri.
Makanya selain sukar sembuh penderita diabetes juga kerap kali mengalami infeksi yang tak jarang mengarah ke gangren. Kalau sudah gangren parah ya terpaksa kaki dipotong pula, Hal lain yang perlu diperhatikan pada penderita diabetes adalah kerana adanya gula darah maka dapat terjadi kerosakan saraf terutama pada saraf kaki. Inilah yang mengakibatkan penderita diabetes seringkali merasa kebas atau semut2 pada kakinya.

Kredit To : Dahlia

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...