Tuesday 25 February 2014

Ostematrix & B Complex - Vitamin WAJIB Untuk Penderita Migrain



Sakit kepala memang sejenis penyakit yang mudah kita hadapi. Banyak faktor yang menyebabkan sakit kepala contohnya gaya hidup yang stress, masalah sinus yang kronik, serta perubahan cuaca yang redup kepada panas yang terlalu ekstrem.

Salah satu jenis sakit kepala ialah migrain. Sekiranya diserang migrain sudah pasti akan menganggu aktiviti harian kita dan banyak perkara akan terabai dan ditangguhkan. Selalunya penghidap migrain hanya tidur seharian tanpa mampu untuk mengangkat kepala sekalipun.


Sekiranya anda penghidap migrain, ini adalah perkara yang perlu anda elakkan :

  • Makanan yang mengandungi thyramine seperti keju.
  • Makanan yang mengandungi MSG dan nitrat.
  • Tidur yang tidak tetap.
  • Stress dan tekanan.
  • Membiarkan perut kosong terlalu lama.



Pengambilan makanan seimbang yang betul serta mengamalkan gaya hidup yang sihat dapat mengurangkan masalah migrain ini. Malah pengambilan supplemen semulajadi secara konsisten juga dapat menyembuhkan migrain. Insya Allah. Shaklee mempunyai 2 vitamin bagi membantu pesakit migrain melegakan rasa sakit kepala yang teruk iaitu :

 
 Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium.  Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

B Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.





Kenali punca dari mana datangnya migrain anda. Sekiranya dari pemakanan maka kawallah dan jaga pemakanan anda untuk elakkan masalah ini berlanjutan. 

 

Hubungi saya untuk mendapatkan Set Migrain Shaklee anda. Inginkan harga yang jauh lebih murah? Diskaun sehingga 15-20%? Jadi ahli Shaklee sekarang dan anda akan dapat pelbagai faedah. Makan sendiri juga layak menerima bonus. Teringin nak bisnes? Di alu alu kan.. Mungkin cash bonus, car bonus dan berpeluang melancong atau umrah percuma menjadi milik anda.


Kredit To : Hasliana

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...