Friday 7 February 2014

WAHM : Perasaan Yang Semakin Membuak-Buak


Entah kenapa tetiba perasaan ingin menjadi WAHM (working at home mum) semakin membuak-buak kebelakangan ini. Mungkin penangan daripada bisnes Shaklee ini, serta dikelilingi oleh ramai kengkawan yang telahpun berjaya menjadi WAHM hasil daripada bisnes Shaklee. Duduk rumah sambil melihat anak membesar di depan mata. Seronoknya....






Yang menghairankannya ialah, sebelum terjebak dengan Shaklee ini, saya memang seorang yang tak suka duduk di rumah menjaga anak-anak. Bagi saya, saya akan kebosanan duduk di rumah menjaga anak-anak saya. Rasa macam tak boleh hidup kalau tidak bekerja.Lagipun X seronok tidak dapat memegang duit sendiri. Lagipun saya fikir mustahil untuk saya duduk di rumah menjaga anak-anak saya,dan dapat duit setiap bulan.

Tetapi...Allah jua yang memegang hati kita kan..Allah melembutkan hati saya untuk memasang niat menjaga sendiri anak-anak saya..Melihat anak-anak saya yang semakin besar, membuatkan saya betul-betul teringin mempunyai masa yang lebih untuk bersama dengan mereka. Setiap hari bila hari bekerja, balik dari kerja, berapa banyak sangatlah masa saya ada bersama dengan mereka..Dan beberapa banyak insiden yang membuatkan saya terasa seperti saya ibu yang gagal dalam menjalankan tanggungjawab sebagai ibu..contohnya, baju sekolah Aisyah yang telah koyak, sampai sekarang masih tak sempat-sempat untuk saya jahit..dan juga apabila apabila Aisyah menghadapi peperiksaan, saya tidak mempunyai masa yang cukup untuk duduk bersama dia mengulangkaji pelajaran. Sekurang-kurangnya saya ingin duduk bersama dengan dia untuk menunjukkan sokongan saya kepadanya..

Apabila terjebak dengan Shaklee ini, dan melihat ramai yang berjaya mencapai bonus 4-5 angka, membuatkan saya rasa tidak mustahil untuk saya kecapinya suatu hari nanti. Dikelilingi dengan kumpulan -kumpulan Shaklee yang sememangnya supportive, serta pelbagai motivasi serta amalan-amalan rohani yang diajar oleh mereka. Saya berazam untuk mencapai bonus 5 angka dalam jangka masa x lebih dari 2 tahun, supaya saya boleh mempunyai lebih masa dengan anak-anak saya. Supaya saya boleh sentiasa melihat mereka membesar di depan mata saya...Kita tatau bila ajal kita kan...Saya hendak appreciate masa yang saya ada bersama dengan mereka...

Kredit To : Normelah

*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...