Wednesday, 12 February 2014

Tips Petua Menguruskan Badan Selepas Bersalin Berpantang

Pengalaman mengandung adalah pengalaman yang paling indah. Paling indah bila makan semua rasa sedap. Badan pun naik mencanak bagai dipump-pump. dalam hati kecil berkata, lepas bersalin aku pantang la balik mesti dapat berat asal. Saya sendiri dah dua kali bersalin. Betapa susahnya nak dapat berat asal. letih diet!! waktu anak sulung diet rasa dah teruk dah, berat tak dapat gak berat sebelum kahwin! Sedihnya! Baju banyak yang tak "celus"!




Sepatutnya sewaktu mengandung kita jangan makan sampai berlebih-lebihan. di dalam Islam pun memang dah diajar kesederhanaan. Kalau dah tak besederhana, makan pun tak jaga, memang puluh2 la berat yang naik! berat baby 3-4 kg jer.. Tapi berat yang naik, 20-30 kg! cuba bayang! Jenuh nak turun tue. Sebab itu lah sewaktu mengandung tak boleh makan lebih-lebih. Bukan makan untuk dua orang. Kalau teringin apa-apa tue, memadai merasa. Jangan sampai 2,3 pinggan. hihi...
Sebelum dan selepas bersalin. beza banyak kan?


Bila dah habis pantang, tapi tak dapat balik berat yang diinginkan nak buat apa? Kalau nak cari produk kurus tue, biarlah berbaloi dan selamat untuk diri dan bayi yang sedang menyusu tue. Jangan harga yang mahal, tapi tak berbaloi. So tak dak guna juga. 

 

Bagi yang nak mencuba produk Shaklee yang selamat dan berbaloi untuk wang anda, boleh cuma ambil:


Lecithin : Membakar Lemak



 Omega Guard : Membakar lemak, untuk perkembangan minda anak yang disusukan. dan mcm2 lagi




Alfalfa : Mengangkut Lemak yang dibakar keluar dari badan



ESP : Memberi rasa kenyang dan membina otot menggantikan lemak yang dibakar bagi mengelakkan menggelember.


Lagi tentang Lecithin tekan di SINI 



Lagi tentang Alfalfa tekan di SINI 



Lagi tentang ESP tekan di SINI 



Lagi tentang OMEGA GUARD tekan di SINI
 

Jom ikuti Testimoni ini yang dah berjaya hilangkan 31kg!! 



Haaa..tue mesti nak order tue?? hihi

Kredit To : Mama Darwisy

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...