Tuesday 11 February 2014

Tips memilih Supplemen Dalam Kehidupan

Dengan teknologi yang semakin berkembang dan maklumat di hujung jari, ramai rakyat Malaysia sudah sedar mengenai kepentingan menjaga kesihatan. Oleh itu, ramai yang obses untuk kelihatan cantik luar dan cantik dalam dengan mengambil supplemen.
Suplemen merupkan makanan tambahan dalam bentuk makanan atau minuman. Suplemen boleh wujud dalam bentuk sama ada vitamin, mineral, herba atau tumbuhan lain, atau komponen dalam makanan yang kita makan setiap hari.

Ia juga boleh wujud dalam bentuk pil, kapsul, cecair, atau tablet.

Lambakan pelbagai produk kecantikkan dan produk kesihatan di pasaran memudahkan pengguna membuat pilihan tanpa mengetahui keperluan sebenar tubuh badan. 


Badan kita sememangnya memerlukan vitamin dan mineral sebagai tambahan untuk memastikan ia bergerak aktif, seperti vitamin C, bagus untuk kulit serta vitamin E, asid amino, zink dan sebagainya.


‘‘Makanan tambahan seperti itu yang kita perlukan dan diambil setiap hari untuk memestikan kulit cantik dan gebu. Cara pengambilan adalah bergantung kepada pengguna. Sama ada melalui minuman atau kapsul,

Sekiranya seseorang ingin memilih makanan tambahan untuk diri sendiri, tips-tips berikut perlu diikuti supaya pengambilan suplemen tidak memudaratkandiri


5 Tips Memilih Supplemen


  1. Bertanya kepada diri sendiri, kenapa perlu mengambil makanan tersebut dan kepentingan suplemen tersebut kepada kesihatan. Adakah keadaan kesihatan memerlukan supplemen tersesut. Jumpa doktor untuk kepastian dan konsultasi.
  2. Pastikan suplemen yang diambil terhasil dari bahan organik dan semulajadi yang tiada tambahan kimia dan halal.  (Shaklee pun ada ni)
  3. Suplemen diluluskan Kementerian Kesihatan Malaysia.  (Shaklee ada ni)
  4. Jangan terlalu obses dengan sesuatu produk yang tidak diketahui kandungan nutrisi produk tersebut. (Boleh google pasal Shaklee )
  5. Dapatkan dari nasihat yang pakar untuk semua produk tersebut terutamanya seperti produk pelangsingan badan (Boleh tanya saya..:))


© Utusan Melayu (M) Bhd 

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...