Thursday 20 February 2014

Set Kecantikan Shaklee: Nutrien untuk Kulit Sihat Dalaman dan Luaran


Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
eringkali kita dengar tentang kuasa vitamin, mineral dan nutrien lain untuk memberikan kulit yang lebih bersinar, sihat, dan, ya, muda berseri-seri. Weewittt..
Keghairahan bukan sahaja tertumpu kepada krim dan losyen yang disapu di atas kulit anda tetapi apa yang anda masukkan ke dalam badan anda juga. Pakar kesihatan menyatakan bahawa vitamin dan mineral dalam semua bentuk memainkan peranan yang penting dalam kulit yang sihat, sama ada sumber makanan, makanan tambahan, malahan walaupun satu jar krim.


“Kulit anda mempamerkan apa yang berlaku di dalam badan anda, dan semua penyakit kulit, psoriasis kepada jerawat dan penuaan, adalah manifestasi keperluan dalaman badan anda, termasuk keperluan pemakanan, ” kata Georgiana Donadio , PhD, DC, MSc, pengasas dan pengarah Institut Kebangsaan Seluruh Kesihatan di Boston.

Jika anda memberi “makanan” kepada kulit anda dari dalam dan luar, pakar-pakar mengatakan anda tidak mendapat apa-apa selain manfaat!!

“Terdapat banyak penyelidikan yang menunjukkan kehebatan antioksidan secara umum, dan beberapa nutrien khusus yang boleh membuat perbezaan yang nyata dalam penampilan kulit anda, dan juga bagaimana ia melalui peringkat penuaan,” kata pakar makanan tambahan Mary Sullivan, RN, pengasas bersama Olympian Labs. ” Apabila digabungkan dengan diet yang baik, makanan tambahan yang betul boleh membantu menjaga kulit anda bukan sahaja sihat, tetapi juga bertahun-tahun lebih muda.


Set Kecantikan Shaklee



Kulit menjadi sihat, dan bertahun-tahun lebih muda.

Jadi nutrien apakah yang anda perlukan untuk memastikan kulit anda sihat dan kelihatan paling hebat? Menurut pakar-pakar yang ditemuramah oleh WebMD, dengan maklumat baru dari Akademi Dermatologi Amerika (AAD), vitamin, mineral, antioksidan, dan lain-lain nutrien berikut menyihatkan kulit anda, sama ada anda mengambil dalam bentuk makanan tambahan, memasukkan terus kepada kulit anda, atau pastikan mendapat bekalan yang mencukupi daripada makanan yang anda makan.


Vitamin Untuk Pemakanan Kulit


1. Vitamin C.
Antara penemuan dermatologi baru yang terpenting adalah kuasa vitamin C untuk menangani kesan pendedahan matahari. Ia berfungsi dengan mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, hasil sampingan berbahaya daripada cahaya matahari, asap, dan pencemaran. Radikal bebas akan meratah kolagen dan elastin, gentian yang menyokong struktur kulit, yang akan menyebabkan kedut dan tanda-tanda penuaan.

Pastikan diet anda mengandungi banyak makanan yang kaya dengan vitamin C (antara lain sitrus dan sayur-sayuran), yang boleh menggantikan kehilangan vitamin melalui kulit. Anda juga boleh mengambil vitamin C tambahan, sehingga 500 hingga 1,000 miligram sehari, berdasarkan AAD. Digabungkan dengan vitamin E, makanan tambahan vitamin C juga boleh melindungi kulit daripada sinar matahari.


Vita C SR
Vita C SR

Apakah Keistimewaan Dan Perbezaan Vitamin C Shaklee Dengan Vitamin C Biasa?


  • Didatangkan dalam bentuk Sustained Release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet untuk membolehkan vitamin C sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin C mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi Sustained Release adalah sangat diperlukan.
  • Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren.
  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.

Vitamin C Shaklee ini berharga RM92.50 untuk 180biji. Bermakna anda cuma perlu membayar RM0.51 untuk sebiji pil Vitamin C Shaklee yang bersamaan dengan khasiat 7 setengah biji oren. Bukankah sangat berbaloi-baloi? Di samping itu, hakikat Vitamin C Shaklee ini boleh bertahan sehingga 6 bulan cuma memerlukan anda membelanjakan RM15.41 untuk bekalan vitamin C sebulan!! Kebaikan berganda-ganda bukan? ^o^

2. Vitamin E.
Kajian menunjukkan bahawa, seperti vitamin C, antioksidan kuat ini membantu mengurangkan kesan-kesan berbahaya daripada matahari pada kulit. Menurut kajian yang diterbitkan oleh AAD, mengambil 400 unit vitamin E setiap hari dikatakan mampu mengurangkan risiko kerosakan matahari kepada sel-sel dan juga mengurangkan penghasilan sel-sel yang menyebabkan kanser. Beberapa kajian menunjukkan bahawa apabila vitamin E dan A diambil bersama-sama, menunjukkan pengurangan 70% dalam karsinoma sel basal, satu bentuk biasa kanser kulit.

Vitamin E juga boleh membantu mengurangkan kedutan dan menjadikan kulit anda kelihatan dan berasa lebih lembut. (Walaubagaimanapun, perlu berhati-hati, beberapa kajian memberi amaran bahawa dos besar vitamin E boleh memudaratkan. Kekal dengan 400 unit antarabangsa setiap hari atau kurang untuk berada di pihak yang selamat.)


Vitamin E Complex
Vitamin E Complex

Apakah Keistimewaan Dan Perbezaan Vitamin E Shaklee Dengan Vitamin E Biasa?


  • Mengandungi Selenium. Pengambilan Vitamin E bersama Selenium akan memberi kesan yang optimum. Vitamin E tanpa Selenium boleh mengakibatkan ia bertindak sebagi toksik dalam tempoh jangka masa panjang.
  • Mengandungi ekstrak biji anggur yang mempunyai pelbagai khasiat kesihatan seperti protein, lipid, karbohidrat dan polifenol.
  • Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik daripada vitamin E sendiri dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C. Dalam erti kata lain, minyak biji anggur amat berkesan untuk awet muda dan memelihara kecantikan. Di samping itu, ekstrak biji anggur terbukti berkesan menguatkan sistem imunisasi badan, menganjalkan kulit, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku dan melegakan masalah berpunca daripada urat timbul.
  • Oligomeric Proanthi Cyanidin (salah satu phenol dalam biji anggur) bertindak memelihara tubuh daripada tua sebelum masanya. OPC ni jugak terikat dengan kolagen. Procyanidin yang ada dalam vitamin E membantu kulit lebih elastik dan membuat anda nampak lebih muda secara semulajadi.

Vitamin E Shaklee ini berharga RM149.00 untuk 120biji. Bermakna anda cuma perlu membayar RM1.24 untuk sebiji pil Vitamin E Shaklee untuk mendapatkan khasiat kesihatan dan kecantikan secara semulajadi. Di samping itu, Vitamin E Shaklee ini boleh bertahan sehingga 4 bulan bermaksud perbelanjaan sebulan untuk bekalan Vitamin E Shaklee anda cuma RM37.25!! Value for money.. ^o^

3. Vitamin B Complex
Apabila berbicara tentang kulit, vitamin B yang paling penting adalah Biotin, nutrien yang membentuk asas kulit, kuku, dan sel-sel rambut. Tanpa jumlah yang mencukupi, anda mungkin berakhir dengan dermatitis (satu reaksi kulit bersisik gatal) atau kadangkala keguguran rambut. Kadangkala kekurangan yang sedikit sudah boleh menimbulkan gejala. Badan anda boleh menghasilkan banyak Biotin, dan nutrien ini juga diperolehi dalam banyak makanan, termasuk pisang, telur, oat, dan beras.
Krim yang mengandungi vitamin B boleh menjadikan kulit sihat berseri-seri hampir serta-merta dan dalam masa yang sama menghidratkan sel-sel di samping meningkatkan tona kulit secara keseluruhan. Niasin, vitamin B tertentu, membantu kulit mengekalkan kelembapan, jadi kulit anda kelihatan lebih gebu dan kelihatan lebih muda dalam masa enam hari. Ia juga mempunyai ciri-ciri anti-radang untuk menenangkan kulit kering, dan gatal-gatal. Dalam kepekatan yang tinggi ia boleh bekerja sebagai ejen mencerahkan bahkan meratakan tona kulit yang kotor.
Vitamin B Complex
Vitamin B Complex

Apakah Keistimewaan Dan Perbezaan Vitamin B Shaklee Dengan Vitamin B Biasa?


  • Mengandungi kesemua 8 vitamin iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik dan Biotin sebagaimana yang dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama).
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.
  • Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.

Jadi berapa pula harga Vitamin B Complex Shaklee yang hebat ini? Sangaaat murah. Kalau tak percaya, harga Vitamin B Complex ini cuma RM53.75 untuk 120biji, bermakna satu biji Vitamin B Complex Shaklee cuma berharga RM0.45 sahaja!! Sebulan anda cuma perlu membelanjakan RM13.44 kerana Vitamin B Complex Shaklee ini boleh bertahan sehingga 4 bulan!!

Mari kita lihat pula respon pengguna yang mengamalkan Set Kecantikan Shaklee ini.


Testimoni Set Kecantikan 
Muka Glowing Dan Flawless

Adik ini baru berusia 21 tahun pada ketika gambar ini diambil. Namun dia mempunyai kesedaran tentang kepentingan suplemen untuk kesihatan dan kecantikan. Lihatlah hasilnya, dia memperolehi kulit yang gebu dan mulus walaupun sebelum ini masalah jerawat dan parut sering menghantuinya.



Testimoni Set Kecantikan


Ibu Beranak 4 Masih Mampu Untuk Cantik Dan Bergaya

Hebat ibu beranak 4 ini. Bayangkan tugasan seorang ibu yang setiap hari berasa penat, stress, dalam menguruskan hal rumahtangga dan anak-anak, bila dah hari-hari menjadi gaban melayan karenah anak-anak, sudah tentu akan reflek pada wajah, kedut, pigmentasi jangan cerita la.. Tapi Alhamdulillah, selepas mengambil Set Cantik & Awet Muda, wajah ibu ini semakin berseri-seri.

Semua peringkat umur boleh mengambil Set Cantik & Awet Muda ini, saya sendiri pun sudah merasai kehebatannya. Jadi mommies, adik-adik maniskalau anda rasa mahu sihat dan cantik, bolehlah mencuba Set Cantik & Awet Muda ini. Selain daripada kecantikan sebenarnya setiap vitamin ini mempunyai khasiatnya yang tersendiri dan mampu ‘menutupi’ kekurangan zat-zat yang diperlukan oleh badan kita.


Kredit To : Dzu Amri.

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...