Friday 7 February 2014

Mengapa Saya Perlukan Vitamin ? -Testimonial dan Pengalaman


Mengapa saya memerlukan vitamin dalam hidup saya..banyak sebabnya..Saya sebagai wanita yang memegang 4 tanggungjawab dalam satu masa, memang tersangat perlukan vitamin untuk badan saya supaya saya kekal cergas dan aktif setiap masa...yela.kalau lembik..tak bermaya, bagaimana hendak melaksanakan tugas-tugas harian kan. Setakat ini saya mengamalkan vitamin Shaklee seperti Alfafa, Energizing Soy Protein (ESP), Ostematrix, Vitamin B Complex dan Performance Drink.








1. Ibu

Sebagai ibu kepada 4 orang anak yang agak rapat-rapat ( Aisyah 7 thn, Ahmad 5 thn, Luqman 3 thn dan Fatimah 1 thn), memang saya perlukan vitamin untuk buat saya cergas sentiasa..yela..cuba bayangkan nak menjaga anak-anak kecik yang agak aktif perangainya..Kalau saya tak makan vitamin-vitamin shaklee, mahu pengsan saya dibuatnya..Balik dari kerja, saya sudah kena menjaga anak-anak semua..Bila saya nak sediakan nasi untuk kakak, si abang yang 5 tahun dan si adik 3 tahun dah memanggil-manggil umminya nak kan susu..Dah kena bancuhkan susu untuknya..Si baby yang 1 tahun, sudah pasti nakkan susu umminya yang telah dinantikan sepanjang hari. Dan sudah semestinya, bagi memastikan si baby mendapat khasiat yang secukupnya dari susu badan saya , saya mengamalkan meminum ESP dan Alfafa. Susu akan lebih pekat dan baby pun akan cepat kenyang...:-). Jangan salah sangka, susu ibu sememangnya mempunyai khasiat yang amat bagus untuk baby kita, tetapi bagi memaksimakan khasiat tersebut ( ada sesetengah makanan boleh menyebabkan khasiat dalam badan kita hilang). Lagi-lagi pada bulan puasa ini, mungkin kita akan terasa lebih penat/dahaga apabila menyusukan anak..Nasib baik ada vitamin Shaklee. Alhamdulillah..Asal saya terjebak dengan vitamin shaklee ni pun, bermula apabila saya mula menyusukan anak yang keempat. Baca pengalaman menyusu anak di sini---> Pengalaman Menyusu Anak Dengan Shaklee




2. Isteri

Of coz sebagai isteri , saya kena sentiasa bertenaga..kalau lemau je..suami tengok pun kesian..Bila bertenaga, baru lah boleh menjaga dan melayan suami dengan baik..:-)




3. Pekerja

Bila cerita bab bekerja ni..memang memenatkan..ada orang kerja yang x penat ke..?lagi-lagi pekerjaan saya melibatkan mengajar pelajar-pelajar..setiap hari kena pot pet pot pet  mengajar anak anak murid yang dahagakan ilmu. Bukan setakat mengajar, bila dah bagi assignment kat students, dah kena explain ..bukan itu sahaja, bila students tak faham, dah kena explain lagi sekali..kesimpulannya , memang melibatkan tenaga tenaga tenaga..






4. Pelajar

Disebabkan saya sekarang ini sedang sambung study secara part time,  dan lagi-lagi tengah berada dalam semester akhir, di mana memerlukan saya untuk menulis thesis. Waktu siang hari, saya sibuk dengan bekerja, x sempat nak selit masa pun untuk membuat thesis..bila balik kerja , dah kena spent masa bersama famili..yang tinggal hanyalaj masa ketika anak-anak sedang tidur..dan setiap hari kebiasaannya saya akan bangun 4 pagi, untuk membuat aktiviti menulis thesis saya ini.


Nampak x betapa sibuknya saya dalam kehidupan harian saya..Namun, jangan disangka saya merungut..sebaliknya saya bersyukur kerana dikurniakan bermacam-macam aktiviti yang saya penuhi dalam kehidupan harian saya. Cuma, bagi memastikan saya dapat melakukan semua tugas-tugas diatas, memang saya perlu mengambil vitamin..kalau x, x terdaya saya..Apa-apa pun, kita hanya berusaha untuk memaksimakan tenaga kita, dah hanya Allah dapat menentukannya...Marilah kita berdoa semoga kita semua dikurniakan tenaga dan kudrat bagi menyumbang bakti kepada orang sekeliling kita..:-)



Kredit To : Normelah

*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...