Saturday 8 February 2014

Boleh Ke Kita Menyusukan Anak Bila Kita Demam?

Di Petik Dari Blog Ummi Aien & Anieq :

Sejak saya amalkan vitamin2 Shaklee, alhamdulillah saya tak pernah demam panas. Cuma kadang2 saya kena selsema & selalunya dgn pengambilan b complex & vitamin C dgn cara yg betul selsema saya cepat baik (dgn izin Allah jua...) memang saya dah lama tak makan ubat2an..sejak mengandungkan Aien, menyusukan Aien & sekarang, mengandungkan adik Aien pulak. Sebab, saya tau ubat2an tu akan beri kesan yg tak baik pada masa depan.
Bagi saya, cukup dgn pengambilan vitamin C utk baikkan selsema saya & Aien (masa Aien bf dulu). 


Untuk panduan ibu2 baru yg menyusukan anak, jika kawan2 demam, selsema atau batuk boleh teruskan menyusu baby2 kawan2 ye. Tak perlu risau berjangkit dgn baby. Kenapa??
Ni penerangan salah seorg kawan saya merangkap CL, Along Azrina dlm FB:


sebab tu saya dulu kalau selsema, bf je aien. Alhamdulillah dia tak pernah berjangkit. Saya yg berjangkit kalau dia selsema :)
So, kawan2 kalau nak direct feeding baby masa demam, silakan ya. Jangan risau lagi. Kita yg membekalkan antibodi kat baby kalau kita demam sambil bf baby :)

*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...