Sunday 2 February 2014

24 Jam Direct Feeding, Mampu Penuhkan Deep Freezer Dengan Susu Perahan!

Petikan ini di ambil dari blogUmmi Aien & Anieq yg hampir berjaya memenuhkan deep freezer 150 liter ini!

En Billy yg bagi cadangan untuk beli 150 liter sebab dia yg tau betapa banyaknya stok susu perahan saya (ebm) setiap minggu yg akan dihantar ke Semenyih (rumah ibu mertuaku...) masa saya dalam pantang haritu ;) Rumah ibu ada deep freezer, jadi lama lah jangka hayat ebm saya tu...Insya-Allah.

Dan betullah telahan suami saya yg tercinta...
Sekarang, stok susu ebm Anieq dah hampir penuh deep freezer ni!




Tengok jauh-jauh sikit baru nampak betul x dah hampir penuh


Betul!

  • sila abaikan susu yg tak tersusun itu ya! sebab dah terlalu tinggi, bila susun dia terjatuh balik ;) kena masuk dalam beg plastik utk penyusunan semula :)
Gambar yg sama saya upload dalam FB Jumaat lepas. Ada yg bertanya,

Ada juga yg bagi pendapat mcmni:

Tak kurang juga yg jeles ;)

Ini pun sama :)

Dan ada juga yg ingin jadikan inspirasi untuk baby mereka yg bakal lahir nanti...


Untuk makluman, saya menyusukan Anieq 24jam secara terus. Tak guna botol pun. Inilah istimewanya bila ibu bekerja dari rumah :) Bila ada yg bertanya macam kat atas tu, jawapan saya ialah:

'ni sebab 24hrs direct feeding jadi stok tu makin byk & makin byk ;) anieq taknak botol, akak dah try. mana nak kalau ummi sendiri susukan hehe..'
'silalah jeles & jadikan inspirasi ;) jeles utk tujuan positif adalah digalakkan :)'
Bila 24jam df Anieq, ada yg bertanya macam mana saya dapat maintain & boleh simpan stok lagi?


Semestinya saya konsisten dengan SET 3M di samping konsep penyusuan yg betul :) Ini salah satu cara saya utk dapatkan stok susu yg meriah walaupun Anieq direct feeding 24hrs! Boleh baca kat sini :)

Insya Allah semua ibu mampu menyusukan bayi mereka masing2. Rezeki Allah tu luas, cuma cepat/lambat je...Kepada ibu2 yg bermasalah utk menyusukan bayi anda, jgn putus asa...mana tau Allah sedang menguji kita agar melipat gandakan lagi ibadah kpd-Nya...

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...