Saturday 8 February 2014

Pisang Meningkatkan Kesuburan Lelaki

Bagi lelaki yang sedang mengalami masalah kesuburan, buah yang satu ini wajib dimakan teratur. Buah tropika yang punya puluhan jenis ini kaya sejumlah mineral yang boleh membuat lelaki jadi lebih subur. Apa saja kandungan nutrisi buah yang manis dan wangi ini?



Anda ingin cepat memdapat anak? Jika ternyata mengalami gangguan kesuburan,  buah pisang boleh menjadi penyelamat. Seorang doktor Singapura menyatakan, jika lelaki ingin meningkatkan kesuburan, sebaiknya makan pisang secara teratur.

Makan buah pisang segar mampu meningkatkan jumlah sperma dan membuat sperma lebih bagus kualitinya. Pisang merupakan buah yang kaya dengan kalium, magnesium, vitamin A, B1, C dan protein serta rendah garam.

Pisang memiliki kandungan amino acid L-arginine dan L-carnitine yang berfungsi baik meningkatkan kesuburan dan meningkatkan produksi sperma. Menurut Singapore-based urological , seorang lelaki dapat meningkat kesuburannya dengan makan pisang secara teratur selama 3 hari.

Lelaki dengan masalah kesuburan boleh juga memiliki jumlah sperma rendah atau oligospermia, sehingga   pasangan sukar untuk hamil. Maka itu, untuk dapat meningkatan jumlah sperma dan hormon testosteron, makanlah buah pisang secara teratur.

Jumlah sperma dan hormon testosteron tidak hanya dipengaruhi oleh nutrisi dari makanan saja, namun gaya hidup tidak sihat pun boleh mempengaruhinya. Doktor dan para ahli seksologi pun mengatakan, agar alat reproduksi terpelihara, sebaik-baiknya hindari minum alkohol, rokok, stres, mandi air panas dan sauna.

Bagi yang tak suka buah pisang, boleh juga mengantinya dengan makan sereal, sayuran hijau, kacang polong, daging dan makanan dengan sumber vitamin D lainnya seperti, susu dan salmon.  Makanan ini juga mengandung vitamin dan mineral yang sama efektifnya dengan pisang.

Kredit To : Normelah

*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...