Thursday 6 February 2014

Kolagen : Panduan Memilih Yang Terbaik

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...


8 Panduan Memilih Kolagen..
  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (atau cecair) berbanding kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.
  2. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine saiz membantu penyerapan yang baik kerana saiz ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
  6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point).
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Pastikan ia selamat dan tidak bertoksin
Jawapannya..pilihlah Shaklee Collagen Powder terbaik dari sisik ikan merah..kesan paling awal 8 minggu selepas pengambilan..


*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...