Thursday 13 February 2014

Khasiat NUTRIFERON Untuk Semua



Sebelum mengenali Nutriferon, mari kita mengenali apa itu interferon terlebih dahulu. Ok sejarahnya, pada tahun 1954n, saintis dari Universiti Tokyo, Dr Yasuhiko Kojima telah membuat kajian bagaimana tubuh badan kita melindungi diri dari serangan virus. Melalui kajian itu, terhasillah penemuan interferon - sejenis protein semulajadi dalam badan yang bertindak sebagai pencetus atau pemberi respon kepada sistem imunisasi badan untuk menentang serangan virus. Interferon menguatkan sistem imunisasi dengan memberi respon yang cepat kepada sistem imunisasi semulajadi badan. Ia seolah-olah mengejutkan sistem imunisasi kita dari tidur untuk terus melindungi tubuh kita.


Kajian Dr Kojima selama 40 tahun telah menggunakan beribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan. Akhirnya Dr Kojima berjaya menghasilkan Nutriferon - supplement untuk membantu meningkatkan penghasilan interferon dalam tubuh kita. Nutriferon adalah formula eksklusif yang dipatenkan oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa. 

Nutriferon diekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle Jepun dan biji plantago di mana kombinasi 4 tumbuhan ini mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.

Manfaat Nutriferon:
  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - Nutriferon merangsang dan mempertingkat sistem imun tubuh dengan mengerah sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells dan makrofag.
  • Melawan kanser & tumor
  • Melindungi tubuh dari influenza
  • Meringankan stress & kelesuan
  • Melambatkan penuaan
  • Mengurangkan infeksi penyakit Hepatitis B & C
  • Mengurangkan kesan PMS dan menopaus
TESTIMONIAL NUTRIFERON:

Testimonial 1 daripada Pn. Nor Hasmah Yahaya dari Johor Bahru, Johor.

Salam semua..
Bt pertama kalinya setelah 3thn lebih sy bergelar Pengedar Shaklee mencuba Nutriferon smlm..mmg klu bc blog sy xpenah citer pasal Nutriferon sbb sy xpenah try..huhu..jd smlm sbb rase nk demam dan selsema sy nekad beli dan mkn 1stick ptg smlm..macam magic, mlm badan dh xpanas dan selsema kering..syukur sgt..mgkn sbb dh lama xmkn vit c bdn mudah je nk selsema..tp dh xperlu risau lg..Nutriferon sbg pengganti dan penyelamat..stand by wajib ade kt umah dh xnk mkn ubat selsema dan panadol lg..betullah supplement ni sbg usaha dan supplement jg kene ambil sblm sakit sbb supplement bkn ubat..jd Nutriferon dpt meningkatkan sistem imun bdn kite..Alhamdulillah.
Testimonial 2 daripada Pn. Cmz Mai  dari Seri Kembangan, Selangor.

Mai pon minggu lepas dua hari telan nutriferon. Hari ke 3 selsema kebah. Tekak pon dah x rasa sakit. batuk mmg x sempat singgah langsung. sy mkn nutriferon dan 2 biji vit C 500mg yg berbaki silit lagi pastu pulun minum air kosong byk2x. Alhamdulillah rasi juga utk baby saya yg 3 bulan tu sedang menyusu. Hidung baby pon dah baik sebelum ni dia bernafas ada bunyi mcm hidung ada hingus dari dalam. After 2 days amaljan nutrifeton hidung baby dah x bunyi. .bernafas smooth je. Syukran Ya Allah. Nutriferon ni dah jadi mcm first aid kami kat rumah! ! 

Testimonial 3 daripada Pn. Nafisah Mohd Pahari dari Parit Buntar, Perak. 


Tiada lagi Eczema utk anak perempuan beliau yg berumur 2 tahun lebih setelah konsultansi dengan saya secara watsapp. Beliau cakap selama nie hanya mengambil ubat dan cream dari klinik kulit tapi still condition x ok. Kulit semakin kering. Saya telah suggest dgn mengambil NUTRIFERON bertindak menguatkan sistem imun badan di samping melembabkan kulit yg kering.. Alhamdulillah, konsultansi telah berjaya.. BACA YE TESTIMONI YG MENARIK DAN BERGUNA INI ♥♥♥



ALHAMDULILLAH..
Nutriferon memang sesuai diambil setiap hari kerana setiap hari kita akan terdedah kepada beribu jenis microb melalui pernafasan, pemakanan dan sentuhan. Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pasa sesuai masa, terutamanya ketika tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tifur, dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dan lain-lain. Sel-sel yang tidak sihat akan membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit kronik seperti kanser. Nutriferon sangat berguna jika anda atau ahli keluarga terasa ingin demam atau telah demam.

Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan Nutriferon anda. Nutriferon telah menjadi pilihan ramai sebagai supplement bantuan kecemasan ketika ahli keluarga jatuh sakit. Ia boleh diambil oleh kanak-kanak sehingga warga tua melalui dos yang bet
ul.
****************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau
Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...