Wednesday 5 February 2014

Tun Mahathir & Shaklee

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.....
Bestkan tajuk entry ni..kiranya vitamin shaklee ni memang glamour dan TERBAEKKK...tak perlulah dipertikaikan lagi  kehebatan vitamin Shaklee ni..opsss...telebih sudah..Jom kita ikuti "Rahsia Kekal Sihat Tun Mahathir Di Usia Emas"
tun mahathir makan vitamin shaklee

Siapa yang tidak kenal dengan bekas perdana menteri Malaysia ke-4, Tun Mahathir Mohamad. Kini beliau meniti jusia emas, 86 tahun namun masih cergas dan cerdas. Menghampiri usia 90 tahun, Tun Mahathir masih mampu memberi pandangan yang bernas terhadap sesuatu isu. Apakah rahsia beliau?
1. Tidak menghisap rokok
Kita pun dah sedia maklum bahawa merokok membahayakan kesihatan. Malah pada kotak rokok pun ada tulisan seumpamanya. Jauhilah rokok demi sebuah kesihatan.
2. Tidak minum arak
Sebagai umat Islam, arak adalah minuman yang diharamkan. Banyak kerosakan yang boleh berlaku hanya sebab meminum arak. Ingat kisah seorang ulama yang ditawarkan 3 benda: arak, zina atau membunuh. Beliau memilih arak atas sebab dosa paling ringan (dosa tetap dosa tak kira ringan ke berat ke). Akhirnya selepas minum arak, beliau mabuk, melakukan zina dan membunuh perempuan tersebut.
3. Makan secara sederhana
Sunnah Nabi menyuruh kita makan apabila lapar, berhenti sebelum kenyang (tapi biasanya kita makan sebelum makan, berhenti bila dah tak muat nak sumbat :p). Sederhana dalam pemakanan menjaga perut dan badan. Yang penting, sumbernya mestilah halal.
4. Mengambil vitamin
Sebagai seorang yang sibuk dan hidup ke sana-ke mari, pengambilan vitamin membantu kita mengawal stress, memberi tenaga, menguatkan minda dan kesihatan badan secara amnya. Vitamin bukanlah ubat yang patut diambil bila perlu sahaja. Ia adalah tambahan kepada nutrient harian dalam makanan kita dan sebagai antioksidan.
Mengambil vitamin semasa sudah sakit kadangkala tidak seperti cuba menampal lubang pada paip yang bocor tanpa menutup punca air tersebut. Pengambilan vitamin yang konsisten umpama menjaga paip tersebut dari sebarang kemungkinan untuk bocor.
Salah satu rahsia mengapa Tun Dr. Mahathir berjaya mengekalkan kesihatan hingga ke usianya sekarang ialah beliau mengamalkan pengambilan 1 pil multivitamin jenama “Shaklee” setiap hari.

5. Tidur yang cukup
Tubuh kita umpama sebuah mesin yang tak henti2 membuat kerja. Adalah penting untuk memberi ‘mesin ini’ waktu untuk berehat dan membaikpulih komponennya.
Katan Tun Mahathir, amalan2 di atas sedikit sebanyak boleh mengurangkan risiko penyakit kronik, namun penyakit ini kurniaan Tuhan. Tapi kita berusaha untuk menjaga kesihatan kita.
Sementelah, bagi kita terutama ibu bapa, haruslah sentiasa sihat, bijak dan cerdas. Kita bukan saja nak membesarkan anak, tapi juga mendidik mereka agar menjadi individu yang bijak, cergas, sihat, cerdas. Lebih2 lagi kalau nak jadi bijak macam Tun Mahathir, beliau dah kongsikan tipsnya. Jadi, atas pilihan kita bukan?

*sumber: Mommy Lyna dan sususejat.com

*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...