Friday 4 April 2014

Sumber Kalsium Anda

Tahukah anda, kalsium tidak dihasilkan secara semulajadi di dalam badan, jadi pastikan ambil susu atau suplemen untuk menguatkan tulang dan gigi anda, sebelum ia hilang sebelum waktunya.

Sumber kalsium boleh didapati melalui 2 cara:

1. Makanan yang kita makan


Makanan tinggi kalsium
Kalau ikutkan makanan di atas ni, seseorang ibu mengandung/menyusu perlu 1000mg kalsium sehari. Jika 1 cawan badam = 367mg kalsium, agak-agak berapa diperlukan untuk mencukupkan 1000mg kalsium bagi ibu mengandung/menyusu? Banyak tak intake tu?



2. Dari dalam tubuh kita sendiri, apabila kita tidak fulfill cara 1

Ramai yang memandang enteng tentang kekurangan kalsium daripada pengambilan makanan harian, akibatnya badan mengambil kalsium yang disimpan di dalam tulang dan gigi untuk kegunaan badan. 

Disebabkan itu, ramai ibu-ibu yang menyusu mengadu mengalami kerosakan gigi, rasa sakit pinggang, lenguh dan lain-lain Ini termasuk ibu mengandung. Situasi ini menyebabkan anda telah menggunakan kalsium simpanan hari tua anda.

Fakta di atas daripada Harvard Health Publication.

Sebab itulah bagaimana osteoporosis berlaku. Osteoporosis ni rupanya seperti di bawah:


Normal vs osteoporosis

Kalau ada banyak big holes dalam tulang, anda boleh bayangkan sendiri betapa rapuhnya tulang anda. Sebab itu bila umur semakin meningkat, kerapuhan tulang berlaku dan tak mustahil berlaku keadaan begini:


Kerapuhan tulang menyebabkan seseorang semakin membongkok mengikut pertambahan usia
Apakah suplemen Shaklee yang boleh membantu situasi ini?

Ya, Ostematrix. Ia bukan sekadar hanya kalsium, tetapi lebih daripada itu. Rujuk

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

Kredit To : Raihanah

****************************************
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...