Sunday 20 April 2014

Sakit Pinggang? Sembelit? Ostematrix Penyelesaiannya

Kalsium adalah penting bagi pertumbuhan normal dan penjagaan tulang dan gigi, dan keperluan kalsium haruslah dikecapi sepanjang hayat. Keperluan adalah paling tinggi semasa peringkat pertumbuhan, seperti peringkat kanak-kanak, semasa mengandung dan semasa penyusuan bayi.

Kekurangan kalsium pada jangka masa panjang boleh mengakibatkan OSTEOPOROSIS, di mana tulang semakin merosot dan peningkatan risiko retak/patah tulang. Keperluan kalsium boleh dicapai dengan memakan atau meminum sekurang-kurangnya 3 ke 4 sajian keluaran tenusu setiap hari. 

Osteoporosis ialah sejenis penyakit tulang yang dicirikan oleh pengurangan ketumpatan mineral tulang, gangguan mikroarkitektur tulang, dan perubahan jumlah serta jenis protein bukan kolagen di dalam tulang. Tulang osteoporosis lebih mudah patah. Sebab utama osteoporosis berlaku ialah kekurangan kalsium.

Bagi anda yang kekurangan kalsium, pengambilan susu amatlah digalakkan. Mungkin agak bermasalah bagi anda yang tidak menggemari susu. Shaklee menyediakan suplemen untuk mereka yang tidak gemar meminum susu, iaitu Ostematrix.

OSTEMATRIX lebih dari sekadar kalsium. Membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.

Pn Hafsah mengamalkan 4bj Ostematrix sebelum tidur...sakit pinggang sudah berkurangan. Alhamdulilah...



"Saya sejak bersalin memang sakit pinggang dan belakang...start makan Ostematrix dah dekat sebulan...2bj sebelum tido..tapi tak rasa kesannya...sakit belakang masih sama...paling terasa bila bangun pagi dan bila nak bangun dari duduk...3 hari lepas, sakit pinggang menjadi-jadi..sampai jalan rasa cam nak terbongkok...sebab sakit nak tegakkan badan. Lagi-lagi nak dukung baby sana sini. So malamnya sebelum tidur cuba ambil Ostematrix 4biji...wahhh...Alhamdulillah, esoknya sakit pinggang dah berkurangan..memang rasa cam MAGIC ;). So siapa yang dah cuba Oste, tapi macam tak nampak perubahan, cuba try ambil 4biji plak..dan siapa yang belum cuba Oste, memang patut cuba ;)"

Kredit To : mommyiskandar.com

Ostematrix juga melawaskan tau...bagi anda yang mempunyai masalah sembelit, Ostematrix sangat membantu..terutama pada ibu-ibu hamil.



"Pengambilan 4 biji Ostematrix sebelum tidur membantu tidur yang lebih lena, bangun dengan segar dan bertenaga, dan yang paling best untuk preggies yang dijangka akan mengalami sembelit semasa hamil, Ostematrix membantu perut anda tetap lawas. Bagi bf mommies, of course pengambilan adalah tambahan yang bagus untuk set penyusuan anda. Cubalah :-)"

Kredit To : beingmary.com



****************************************
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim

 

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...