Tuesday, 22 April 2014

Rahsia Kulit Berseri-Seri Tanpa Mekap

Kecantikan | Shaklee | www.ummudd80.blogspot.com
Masalah kulit wajah boleh membuatkan kita menjadi kurang keyakinan diri dan sentiasa berasa down. Jika anda mempunyai masalah kulit wajah seperti jerawat, parut jerawat, kulit wajah kusam atau apa sahaja masalah yang berkaitan, anda boleh hubungi saya untuk mengetahui produk yang sesuai untuk anda. Takkan anda nak selamanya begitu, betul tak. Jadi, apa kata anda mencuba Shaklee sekarang untuk berubah ke arah yang lebih positif!
Bagaimana ESP, dan Set Kecantikan Kulit Membantu Mendapat Kulit yang Cerah Berseri serta Kekal Langsing
 
ESP   
ESP dapat membantu menghasilkan sel-sel kulit yang baru.Setiap 21 hari, sel kulit lama akan mati, dan akan digantikan dengan sel kulit yang baru. Secara SOP nya, sel kulit yang baru, akan menyalin sel kulit yang lama. Kulit kita kusam adalah disebabkan oleh sel-sel kulit  yang baru men-duplicate sel kulit mati yang kusam.Bayangkan, sepatutnya sel kulit yang baru nampak fresh dan cantik. Tapi oleh kerana sel yang lama tu kusam, sel baru duplicate je lah apa yang ada.

Jadi, keperluan protein yang berkualiti sangat penting supaya sel-sel kulit yang dihasilkan adalah sel-sel yang berkualiti dan kulit kita akan kelihatan gebu, bersih dan licin.Bagi anda yang mempunyai parut-parut jerawat, itu disebabkan oleh sel-sel kulit yang telah mati dan tak diperbaharui..So, ambil peluang ni untuk baiki sel-sel kulit anda.
 

B Complex  
Penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.
 

Vitamin E
Vitamin E merupakan salah satu anti-oksidan yang kuat. Anti-oksidan berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas. Radikal bebas boleh menjadi punca jerawat dan jeragat datang menjengah tanpa segan silu. Jadi amalkan sebijiVitamin E setiap hari untuk menghapus radikal bebas, sekaligus menghapus jerawat dan jeragat.
Kalau nak tahu,Vitamin E ni punya lah best, kalau anda ada jerawat yang baru nak naik, atau separa
masak, atau dah matang sekalipun, pecahkan Vitamin E dan sapu kepada jerawat, insya-Allah jerawat akan surut pada hari yang sama! Parut pun tak kelihatan.
Vitamin E sangat bagus untuk melembapkan kulit. Tak lah nampak kering je.
Ia juga terkenal sebagai vitamin awet muda. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.
 

Vitamin C 
Memberikan kolagen supaya kulit lebih kenyal. kekurangan kolagen dalam tubuh membuatkan anda mudah lebam dan kering serta bersisik. Kolagen yg cukup menjadikan kulit anda lebih bersinar dan gebu. Selain itu juga Vitamin C ini mampu mencerahkan kulit anda secara semulajadi dan sekata.Vitamin C juga membantu mengurangkan kesan sunburn jika terdedah kepada cahaya matahari dalam jangka masa yang lama. Tapi jangan lah sengaja duduk tengah panas lepas makan vitamin C.Ia turut dikenali sebagai vitamin yang memberi  kesan ala-ala blusher pada pipi jika di buat masker.
 
Set Kecantikan Kulit
Kecantikan | Shaklee | www.ummudd80.blogspot.com


Kredit To : Soffiyah



****************************************
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...