Thursday 24 April 2014

Elak Produk Yang Mengandungi Bahan Beracun

Saya pernah menulis berkenaan bahaya produk yang disenarai hitamkan tidak lama dulu. Bahan beracun yang kebiasaan dicampur ke dalam produk pelangsingan badan adalah sibutramine. 

Tiada Racun | Shaklee | www.ummudd80.blogspot.com


Sebab apa masih ada produk sebegini? Ya, sebab adanya permintaan. Ramai rakyat Malaysia masih lagi belum mempunyai kesedaran betapa bahayanya produk yang mengandungi bahan beracun ini bagi tubuh badan mereka. Sebab itu pengeluar dengan berleluasa masih mengeluarkan dan memasarkan produk sebegini.

Bahan-bahan berbahaya seperti sibutramine, steroid, antihistamine, hydroquinone dan tretinoin boleh memberikan kesan buruk dan membahayakan tubuh anda. Justeru produk yang anda ingin beli, pastikan tidak mengandungi bahan-bahan ini.

Disini link untuk artikel berkenaan daripada Berita Harian

Baca sini untuk artikel produk yang disenaraihitamkan.

Bagaimana dengan Shaklee?

Shaklee telah 99 tahun berada di pasaran dengan produk pertamanya Vitalea (dulu dikenali sebagai Vitalizer dalam bentuk liquid). Ia telah bertapak di Malaysia sejak tahun 1980an lagi. 

Selama lebih 50 tahun, generasi demi generasi telah bergantung kepada Shaklee kerana telah membuat sesuatu yang berbeza dari yang lain iaitu produk yang selamat dan terbukti berkesan.

Misi Shaklee ialah memberikan kehidupan yang lebih baik dan sihat kepada sesiapa sahaja. Kami membantu dengan cara mengeluarkan produk-produk kesihatan yang terunggul. Setiap produk yang dikeluarkan telah direka cipta untuk memperbaiki taraf kesihatan tanpa kompromi dan tidak merosakkan alam sekitar.

Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara - ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI

SENTIASA SELAMAT

Shaklee menjamin keselamatan tanpa syarat

Shaklee memulakan dengan sumber semulajadi, saintis Shaklee telah membuat kajian di seluruh dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Kemudian Shaklee menjalankan lebih 350 kajian ke atas setiap ramuan baru, terutamanya bahan logam, racun serangga dan bermacam-macam bahan pencemaran lain. Dan meneruskan kajian ke atas lebih 80,000 ujian berkualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan dan perlindungan bagi setiap satu produk.

Secara keseluruhannya, semua produk Shaklee bebas paraben, triklosan, phthaletes, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksina atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tanpa pewarna, tiada sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perasa. Shaklee tidak menjalankan ujian ke atas haiwan. Juga pembungkusan produk adalah selamat dan bebas daripada toksin-toksin biophenol mahupun asid phthalates dan cecair toksik. Ini yang membuatkan kami benar-benar pasti bahawa setiap produk Shaklee adalah 100% selamat digunakan. Terjamin

Shaklee menjamin keselamatan tanpa tandingan. Beberapa senarai tidak Shaklee:

- Tidak mengandungi Paraben
- Tidak mengandungi Triklosan
- Tidak mengandungi Phthalates
- Tidak mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
- Tidak mengandingi Sodoum Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
- Tidak mengandungi 1,4 Dioksana
- Tidak mengandungi Glikol
- Tidak mengandungi Bahan-bahan Cucian Oganik yang Volatile
- Tidak mengandungi Asid Hidrolorik
- Tidak mengandungi Ammonia
- Tidak mengandungi Sodium Hidroksida
- Tidak mengandungi Butyl Cellosolve
- Tidak mengandungi Formaldehyde
- Tidak mengandungi Bisfenol-A
- Tidak mengandungi Petroleum Distillates
- Tidak mengandungi toulene
- Tidak mengandungi Peluntur Warna
- Tidak mengandungi Bahan Perisa
- Tidak mengandungi lemak trans
- Tidak mengandungi Pewarna
- Tidak mengandungi pemanis tiruan
- Tidak mengandungi dakwat toksin
- Tidak mengandungi bahan-bahan terlarang

Anda boleh google setiap bahan diatas kesannya ke atas manusia sekiranya diletakkan di dalam bahan makanan atau suplemen. 

Marilah menukar produk anda kepada Shaklee. Menukar jenama produk kemungkinan besar boleh menukar hidup anda yang lebih baik.


Produk Kesihatan Terbaik | Shaklee | www.ummudd80.blogspot.com
Shaklee merupakan jenama No 1 paling dipercayai dalam industri nutrisi
Kredit To : Raihanah Ahmad

****************************************
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini atau ingin menjadi ahli bagi menambahkan sumber pendapatan, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...