Saturday 8 February 2014

Manfaat Yogurt Untuk Ibu Hamil

Yoghurt adalah hasil pefermentasian dari susu dengan bakteria laktobacillus yang mengeluarkan asid laktik sehingga orang yang alah susu lembu boleh mengambil yogurt dengan selamat.




Youghurt bukan hanya bagus untuk sistem pecernaan saja, tetapi juga bagus untuk rawatan kulit, mengawal berat badan, membantu pertumbuhan tinggi anak , mencagah & merawat keputihan , membantu penyerapan nutrisi ke otak dan masih banyak ma nfaat lain.

Manfaat Yoghurt untuk Ibu Hamil sangatlah banyak . Kerana yoghurt adalah salah satu daripada 5 makanan yang sangat diperlukannya dan disokong juga oleh Jus Jeruk, brokoli, kacang- kacangan dan buah ara. Banyak sekali kandungan nutrisi yang terdapat yoghurt yang sangat diperlukan oleh si ibu dan juga janin yang ada didalamnya. Kandungan tersebut adalah:

* Protein : akan membantu tumbuh kembang janin menjadi lebih sempurna
* Kalsium : membantu menguatkan tulang janin
* Vitamin : diperlukan oleh ibu dan janin agar keduanya sihat
* Probiotik : akan membantu usus ibu tetap baik dan mencegah serangan penyakit yang dihantar oleh makanan
* Zat besi : untuk menunjang proses kehamilan terutaman pada protein, * Kalsium, vitamin, dan serat.

Untuk ibu hamil sebaiknya mengambil plain yogurt ( yogurt yang tiada pewarna atau perasa ) atau sweet - plain yoghurt ( hanya diberi gula / madu) . Jika ingin menggunakan perisa dan pewarna gunakanlah perisa khusus yoghurt dan pewarna makanan dengan kualiti paiing tinggi. Dan mengambil 250ml perhari sudah sangat mencukupi keperluannya.

Kredit To : Normelah

*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini , saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...