Wednesday 8 January 2014

Mengapa Kena Jaga Kesihatan


Nikmat kehidupan yang kita perolehi sekarang adalah satu kurniaan dari yang Maha Esa. Manusia sememangnya inginkan kesempurnaan dan kebahagiaan semasa hayatnya. Tahap kesihatan yang optima memberi kualiti hidup yang lebih sempurna.

Amalan cara hidup sihat seperti selalu bersenam, cara pengambilan makanan yang betul, bebas tekanan boleh menyumbang kepada kekuatan sistem tubuh. Cara hidup sihat dapat mengawal dan mengurangkan risiko dari penyakit jantung, kencing manis, angin ahmar, darah tinggi, kanser, gout, obesiti dan masalah sendi.

Kesihatan adalah kurniaan yang paling bernilai. Berikut adalah sedikit panduan atau tip yang boleh kita amalkan :-

  1. Makan dari sumber makanan organik. Penyebab utama kepada penyakit di dalam badan kita adalah cara pemakanan yang tidak betul. Elakkan daripada makan makanan berasid seperti daging secara berlebihan. Makanan yang mengandungi bahan pengawet, bahan perasa menyebabkan tubuh badan menjadi lemah dan kurang daya tahan penyakit.
  2. Minum air bersih secukupnya. Kita digalakkan mengambil 6-8 gelas air sehari atau bersamaan 2 liter sehari. Elakkan meminum minuman bersoda dan bergas, selain itu elakkan minuman jus kerana mengandungi kadar gula yang tinggi.
  3. Jangan merokok dan elakkan mengambil alkohol. Merokok adalah penyebab utama kanser paru-paru dan penyakit jantung yang sering dihidapi oleh kaum lelaki. Pengambilan alkohol telah menyebabkan banyak masalah sosial. Kadar pengambilan alkohol yang tinggi boleh menyebabkan kerosakan hati dan risiko sakit jantung.
*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim  

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...