Wednesday, 15 January 2014

Gejala Penyakit Jantung Pada Wanita

Sebenarnya wanita lebih berisiko terkena serangan penyakit jantung dibanding kaum lelaki...Itu lah antara keratan artikel yang saya baca pagi tadi.. 


Macam tak logik sebab sebelum ni kita tahu penyakit jantung sering dikaitkan dengan kaum lelaki... Terkejut gak baca.. okey tak kisahlah lelaki atau perempuan.. kita harus tahu bahawa jantung merupakan organ penting yang harus kita jaga dengan baik.. Jantung akan mengalami gangguan dan tidak dapat berfungsi dengan baik apabila terdapat gangguan bekalan oksigen ke jantung... saya percaya ramai yang lupa akan kepentingan jantung.. antara habit buruk adalah tidak menjaga pola makan seharian yang seimbang, kurang aktiviti fizikal dan stres yang berpanjangan.. Kalau wanita yang merokok lagi lah  tinggi potensi untuk mendapat serangan sakit jantung kerana merokok mengakibatkan ketidakstabilan hormon estrogen. 

Antara tanda2 atau gejala penyakit jantung yang perlu kaum wanita berhati2 adalah:
  • sering keletihan terlampau
  • sakit2 ngilu dibahagian jantung
  • mudah berpeluh (tangan atau tubuh) walaupun tanpa aktiviti
  • loya dan mual
  • sesak nafas
  • susah tidur / insomnia
  • rasa cemas berlebihan
   Lepas saya baca artikel tu, cuak gak.. biasalah kalau tak takut tak normal lah kan.. nak taknak kena buat sesuatu.. antaranya jaga pemakanan dan tingkatkan aktiviti fizikal (bab ni yang malas nak gi gym ni.. dah berbulan asyik tangguh..hahah)... dan yang paling senang.. adalah telan sebutir Coq10health Plus... hihihi.



*******************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

H/P: 019-3131 395 atau

Email: ummudd80@gmail.com atau
FB : Hafiza Halim   

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...