Friday 27 June 2014

Anak Sihat & Otak Cergas - Impian Semua Ibu Bapa

Anak Sihat | Otak Cergas | Impian Semua Ibu Bapa | Tengah hari semalam apabila saya tiba ke sekolah, Darwish terus meluru ke arah saya. Dengan wajah yang ceria dan berseri-seri dia bagitau : "Mama! Mama! Darwish ada surprise untuk Mama…". Saya pun dengan happy terus melompat-lompat manja dan terus memeluk dia… "Apa dia?". Darwish tanpa lengah lagi terus bagitau : "Darwish dapat periksa no. 1…..". Saya terus memeluk dia dan mengucapkan : "Alhamdulillah!!... Tahniah!!... Nanti periksa hujung tahun pun dapat no 1 gak tau.." Dia terus senyum dan mengangguk… "Ok"..

Anak Sihat | Anak Pandai | Shaklee | Sg. Buloh | Setiawangsa
Anak-Anak Tengah Mengulangkaji Pelajaran


Begitulah "cerpen" yang belaku semalam… Pasti semua ibu bapa akan berasa bangga dan gembira apabila anak mereka berjaya kan? Tak kiralah samada dalam akademik atau bidang-bidang yang lain. Kita harus senantiasa mendoakan dan memberikan galakan kepada mereka untuk berjaya….

Minggu lepas plak, anak-anak saya turut serta dalam program sukan tahunan sekolah. Walaupun tak layak untuk menyertai acara utama iaitu larian (kerana dah terkandas di peringkat saringan), namun mereka telah berjaya juga memenangi beberapa acara sukan sampingan. Alhamdulillah..


SKDA | Sukan Tahunan | Desa Coalfields | Shaklee | Sg. Buloh | Setiawangsa
 Bangga Menunjukkan Medal Yang Mereka Dapat :)



Kalau tahun-tahun yang sebelum ni, anak-anak saya ni sering kali tak dapat menyertai acara sukan yang dianjurkan di tadika ataupun di sekolah. Ini kerana penyakit asthma yang di dihidapi oleh membatasi sedikit aktiviti luaran mereka. Alhamdulillah setelah hampir setahun anak-anak diberi supplemen tambahan (bagi menguatkan antibodi badan) dan wujudnya 1 set air purifier dirumah telah mula menunjukkan perubahan positif pada kesihatan anak-anak.

Untuk makluman semua, anak-anak saya telah di beri supplement berikut :
1)    Set Pelajar :  Chewable Vit-C, Omega Guard dan Meal Shake

Anak Sihat | Anak Pandai | Shaklee | Sg. Buloh | Setiawangsa

2)    Set Athma / Resdung / Alergi / Eczema : Nutriferon, Omega Guard dan Chewable Vit-C

 Anak Sihat | Anak Pandai | Shaklee | Sg. Buloh | Setiawangsa

Alhamdulillah kini anak-anak saya sudah semakin sihat dan semakin maju dalam pelajaran. Jika anda ingin melihat perubahan positif pada anak-anak anda, saya rekomen untuk mencuba memberi mereka supplemen diatas. Demi kesihatan anak-anak.. 

Insya-Allah anda akan berpuas hati.... Wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment

Anak-Anak Muslim

Baju Muslimah

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...